خراسان/ مطالعه جدید نشان می دهد افزودن حدود یک مشت گردو به رژیم غذایی در طول روز می تواند روند پیری را کند سازد
 
به‌ گزارش مدیکال ‌اکسپرس، محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه‌سوتا طی یک مطالعه ۲۰ ساله روی بیش از سه هزار زن و مرد ۱۸ تا ۳۰ ساله دریافتند شرکت‌کنندگانی که در نوجوانی و جوانی به طور منظم گردو مصرف کرده بودند، در سنین بالاتر فعالیت بدنی بیشتر، زندگی ‌باکیفیت‌تر و قلب سالم‌تری داشتند.


   منبع امگا3 و مواد مغذی ضروری
گردو تنها آجیل درختی است که منبع عالی برای امگا ۳ آلفا لینولنیک اسید به شمار می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد آلفا لینولنیک اسید ممکن است در سلامت قلب، سلامت مغز و پیری سالم نقش داشته باشد. علاوه ‌بر‌این، دو عدد گردو حاوی انواع مواد مغذی مهم دیگر برای حمایت از سلامت کلی بدن است، از جمله ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر و منبع خوبی از منیزیم (۴۵ میلی‌گرم). گردو همچنین انواع آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله پلی‌فنول‌ها را به بدن می‌رساند.


    وزن کمتر، فشار خون پایین‌تر و بدن سالم‌تر
مصرف‌کنندگان گردو از نظر فعالیت بدنی، نمرات بالاتری نسبت به مصرف‌کنندگان سایر انواع آجیل و کسانی داشتند که  اصلا آجیل مصرف نمی‌کردند.
در مقایسه با مصرف‌کنندگان سایر انواع آجیل‌، خوردن گردو با شاخص توده بدنی پایین‌تر، دور کمر کمتر، فشار خون پایین تر و سطح    تری‌گلیسیرید خون پایین‌تر و همچنین با افزایش وزن کمتر در طول دوره مطالعه همراه بود.
در مقایسه با مصرف ‌کنندگان آجیل‌های دیگر، مصرف‌کنندگان گردو به‌ طور قابل ‌توجهی غلظت گلوکز خون ناشتای کمتری داشتند. در‌حالی ‌که مصرف‌کنندگان سایر آجیل‌ها، کلسترول LDL بالاتری داشتند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar