گوناگون/ برای سیگار کشیدن هم باید گواهینامه گرفت!

منبع
بروزرسانی
گوناگون/ برای سیگار کشیدن هم باید گواهینامه گرفت!
سيگار، به طور ميانگين نيمي از کساني را که از آن استفاده مي‌کنند به کام مرگ مي‌کشاند. بدين ترتيب،‌ انتظار مي‌رود که تا پايان يافتن اين قرن، حدود يک ميليارد نفر جان خود را بر اثر بيماري‌هاي مرتبط با تنباکو از دست بدهند. حالا يکي از متخصصين حوزه سلامت، راهکاري را پيشنهاد کرده که شايد بتواند جلوي اين همه مرگ را بگيرد. پروفسور سيمون چپ‌من از دانشگاه سيدني واقع در استراليا معتقد است که مصرف‌کنندگان سيگار بايد براي گرفتن گواهينامه اجباري سيگار کشيدن درخواست بدهند و هزينه آن را پرداخت کنند. فرم درخواست هم قرار است شامل تعداي سوال در رابطه با سيگار کشيدن باشد. اين گواهينامه مي‌تواند به شکل يک کارت اعتباري طراحي شود که هنگام خريد سيگار، ‌نشان دادن آن الزامي باشد. همچنين پروفسور چپ‌من فکر مي‌کند که دولت‌ها بايد تعداد سيگاري را که هر فرد مي‌تواند بخرد محدود کنند. شايد چنين قانوني باعث شود که نوجوان‌ها به اين راحتي رو به مصرف سيگار نياورند. اما مخالفين اين نظر، بر اين باورند که چنين قانوني،‌ مثل داغ ننگ زدن به افرادي که سيگار مي‌کشند و جدا کردن و منزوي کردن آن‌ها از ديگران است. همچنين ممکن است توجه و تمرکز بر صنعت تنباکو هم از بين برود.