logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

گردشگری/ پنج نقطه بهشتی ایران برای فرار از گرمای جهنمیِ خرداد

منبع
برترين ها
بروزرسانی
گردشگری/ پنج نقطه بهشتی ایران برای فرار از گرمای جهنمیِ خرداد

برترین ها/ از گرمای طاقت‌فرسای این روزها خسته شدید؟ به دنبال مکانی خنک و آرام برای فرار از این گرما هستید؟ در این مطلب قرار است چند روستای خنک با طبیعتی بکر و آرام را به شما پیشنهاد کنیم. روستاهایی که فقط دو یا سه ساعت با تهران فاصله دارند.

از چشمه‌های خنک کوهستانی گرفته تا معماری سنتی و فرهنگ و آداب و رسوم محلی.  در این روستاها همه چیز برای یک سفر ایده‌آل و خاطره‌انگیز پیدا می‌شود. با ما همراه شوید تا با این روستاهای زیبا و دیدنی بیشتر آشنا شوید!

1. روستای آتان قزوین

پنج نقطه بهشتی ایران برای فرار از گرمای جهنمیِ خرداد

روستای آتان در بخش الموت شرقی شهرستان قزوین واقع شده است. این روستا به دلیل داشتن بافت پلکانی و خانه‌های سنگی، معماری سنتی، طبیعت بکر و سرسبز و همچنین چشمه‌ها و آبشارهای متعدد، از جمله جاذبه‌های گردشگری استان قزوین به شمار می‌رود. آتان به دلیل داشتن بافت پلکانی و خانه‌های سنگی که از مصالح بومی مانند سنگ، چوب و گل ساخته شده‌اند، مشهور است. این نوع معماری، جلوه‌ای منحصر به فرد به روستا داده است و قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد.

روستای آتان در دامنه کوه‌های البرز واقع شده است و از طبیعت بکر و سرسبزی برخوردار است. در این منطقه، می‌توانید از منظره‌های کوهستانی، دشت‌ها، جنگل‌ها و رودخانه‌ها لذت ببرید. در اطراف روستای آتان، چشمه‌ها و آبشارهای متعددی وجود دارد که آب خنک و گوارایی را برای اهالی و گردشگران فراهم می‌کنند.

غار آتان در نزدیکی روستای آتان واقع شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است. همچنین قلعه تاریخی الموت در نزدیکی روستای آتان واقع شده است و از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی استان قزوین به شمار می‌رود.

روستای آتان در 75 کیلومتری شمال غربی شهر قزوین واقع شده است. برای رسیدن به این روستا، می‌توانید از خودروی شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

۲. روستای شیلاندر در زنجان

پنج نقطه بهشتی ایران برای فرار از گرمای جهنمیِ خرداد

روستای شیلاندر یکی از زیباترین روستاهای استان زنجان است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. این روستا به دلیل آب و هوای خنک و مطبوع، مناظر طبیعی بکر و بافت سنتی، مکانی ایده آل برای گردشگری به خصوص در فصل تابستان است. یکی از بارزترین ویژگی های روستای شیلاندر، خانه های پلکانی آن است که در دامنه کوه ساخته شده اند. این خانه ها با معماری سنتی خود، جلوه ای زیبا به روستا بخشیده اند.

آبشار شیلاندر یکی از زیباترین آبشارهای استان زنجان است که در نزدیکی این روستا واقع شده است. این آبشار از ارتفاعات بالا به پایین سرازیر می شود و منظره ای خیره کننده را به وجود می آورد. رودخانه شیلاندر از میان این روستا عبور می کند و فضایی دلنشین و با طراوت را به وجود می آورد. در کنار این رودخانه می توانید از پیاده روی، تماشای طبیعت و یا دوچرخه سواری لذت ببرید.

کوه های اطراف روستای شیلاندر، مکانی ایده آل برای کوهنوردی و پیاده روی در طبیعت هستند. از بالای این کوه ها می توانید چشم انداز زیبایی از روستا و دشت های اطراف را مشاهده کنید. غار کت کندی در نزدیکی روستای شیلاندر واقع شده است و یکی از طولانی ترین غارهای استان زنجان است. در داخل این غار می توانید تالارها، چاه ها و چک و چکه های زیبایی را مشاهده کنید.

روستای شیلاندر در 30 کیلومتری شمال غربی زنجان و در منطقه کوهستانی طارم واقع شده است. برای رسیدن به این روستا، می‌توانید از جاده زنجان - ابهر به سمت طارم حرکت کنید. سپس، از جاده طارم - دندی به سمت روستای تهم بروید. بعد از روستای تهم، تابلوی شیلاندر را در سمت راست جاده خواهید دید. از آنجا به بعد، باید مسیر فرعی خاکی را به مدت 15 تا 20 دقیقه طی کنید تا به روستای شیلاندر برسید.

۳. روستای زرآباد قزوین

پنج نقطه بهشتی ایران برای فرار از گرمای جهنمیِ خرداد

روستای زرآباد در بخش الموت شرقی شهرستان قزوین واقع شده است. این روستا به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، از جمله امامزاده علی اصغر، درخت خونبار، مناظر طبیعی، باغات گردو و فندق و همچنین صنایع دستی مانند گلیم‌بافی، از جمله مقاصد گردشگری محبوب در استان قزوین به شمار می‌رود.

امامزاده علی اصغر در مرکز روستا واقع شده است و بنای آن قدمتی تاریخی دارد. درخت کهنسال خونبار در حیاط امامزاده واقع شده و گفته می‌شود که از ریشه‌های آن خون جاری می‌شود.

روستای زرآباد در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است و از طبیعت بکر و سرسبزی برخوردار است. باغات گردو و فندق از جمله محصولات کشاورزی مهم روستای زرآباد هستند. در فصل برداشت، می‌توانید از گشت و گذار در این باغات و چشیدن طعم گردو و فندق تازه لذت ببرید. گلیم‌بافی از جمله صنایع دستی رایج در روستای زرآباد است. در این روستا می‌توانید کارگاه‌های گلیم‌بافی را ببینید و گلیم‌های نفیس و زیبا را به عنوان سوغات خریداری کنید.

روستای زرآباد در 70 کیلومتری شمال غربی شهر قزوین واقع شده است. برای رسیدن به این روستا، می‌توانید از خودروی شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

۴. روستای داشبلاغ در زنجان

پنج نقطه بهشتی ایران برای فرار از گرمای جهنمیِ خرداد

روستای داشبلاغ یکی از زیباترین و سرسبزترین روستاهای استان زنجان است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. این روستا به دلیل آب و هوای خنک و مطبوع، مناظر طبیعی بکر، چشمه های جوشان، آبشارهای خروشان و مردمی خونگرم و مهمان نواز، مکانی ایده آل برای گردشگری به خصوص در فصل تابستان است.

روستای داشبلاغ به وفور چشمه های جوشان دارد که از دل زمین می جوشند و آبی خنک و گوارا را به ارمغان می آورند. می توانید از این چشمه ها آب بنوشید، در کنار آنها بنشینید و از صدای دلنشین آب لذت ببرید. آبشار داشبلاغ یکی از زیباترین آبشارهای استان زنجان است که از ارتفاعات بالا به پایین سرازیر می شود و منظره ای خیره کننده را به وجود می آورد. در کنار این آبشار می توانید از پیاده روی، تماشای طبیعت و یا عکاسی لذت ببرید.

در اطراف روستای داشبلاغ، جنگل های انبوهی از درختان مختلف وجود دارد که مکانی ایده آل برای پیک نیک، گشت و گذار در طبیعت و یا چیدن میوه های جنگلی هستند. روستای داشبلاغ به دلیل آب و هوای مناسب، محصولات کشاورزی متنوعی از جمله سیب، گردو، گیلاس، آلبالو و توت فرنگی دارد. می توانید از این محصولات به عنوان سوغات خریداری کنید و یا از طعم دلنشین آنها لذت ببرید.

روستای داشبلاغ در 65 کیلومتری شمال غربی زنجان و در منطقه کوهستانی طارم واقع شده است. برای رسیدن به این روستا، باید از جاده زنجان - ابهر به سمت طارم حرکت کنید. سپس، از جاده طارم - دندی به سمت روستای داشبلاغ بروید.

۵. روستای حصار قزوین

پنج نقطه بهشتی ایران برای فرار از گرمای جهنمیِ خرداد

روستای حصار در 150 کیلومتری جنوب شرقی شهر قزوین و در بخش آوج این استان واقع شده است. این روستا به دلیل داشتن بافت پلکانی و خانه‌های سنگی، معماری سنتی، طبیعت بکر و سرسبز و همچنین چشمه‌ها و آبشارهای متعدد، از جمله جاذبه‌های گردشگری استان قزوین به شمار می‌رود.

حصار به دلیل داشتن بافت پلکانی و خانه‌های سنگی که از مصالح بومی مانند سنگ، چوب و گل ساخته شده‌اند، مشهور است. این نوع معماری، جلوه‌ای منحصر به فرد به روستا داده است و قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. روستای حصار در دامنه کوه‌های البرز واقع شده است و از طبیعت بکر و سرسبزی برخوردار است. در این منطقه، می‌توانید از منظره‌های کوهستانی، دشت‌ها، جنگل‌ها و رودخانه‌ها لذت ببرید.

برج های خرقان، مقبره که در نزدیکی روستای حصار ولیعصر قرار دارند، از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی استان قزوین به شمار می‌روند. برج های خرقان به دوره سلجوقی تعلق دارند و از نظر معماری، از نمونه‌های برجسته این دوره هستند. غار قلعه کرد نیز در 10 کیلومتری روستای حصار واقع شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است.

روستای حصار در 150 کیلومتری جنوب شرقی شهر قزوین و در بخش آوج این استان واقع شده است. برای رسیدن به این روستا، می‌توانید از خودروی شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره