logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

هوش شگفت‌انگیز یک کلاغ را در بازی ببینید

منبع
همشهري آنلاين
بروزرسانی

همشهری آنلاین/ در ویدئویی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، هوش و ذکاوت شگفت‌انگیز کلاغ‌ها به نمایش گذاشته شده است. در این ویدئو، یک کلاغ در حال بازی با یک اسباب‌بازی دیده می‌شود.

نکته جالب توجه این ویدئو، رفتار کلاغ پس از برنده شدن در بازی است. به نظر می‌رسد که کلاغ پس از حل کردن معما و رسیدن به هدف خود، لبخند می‌زند و شادی می‌کند.

مطالعات علمی متعددی نشان داده است که کلاغ‌ها از حافظه قوی، قدرت حل مسئله و توانایی استفاده از ابزار برخوردار هستند. این توانایی‌ها که در دنیای حیوانات اغلب فقط در پستانداران مانند نخستی‌ها و دلفین‌ها دیده می‌شود، نشان‌دهنده هوش و ذکاوت خارق‌العاده کلاغ‌ها است.

در این ویدئو، به نظر می‌رسد که کلاغ نه تنها از حل کردن معما لذت می‌برد، بلکه پس از رسیدن به هدف خود، احساس شادی و رضایت نیز می‌کند.

البته، این احتمال وجود دارد که این رفتار کلاغ تفسیری انسانی از واکنش‌های او باشد. با این حال، این ویدئو بار دیگر بر پیچیدگی و ظرافت رفتارهای کلاغ‌ها و احتمال وجود احساسات پیچیده در این پرندگان تأکید می‌کند.

رفتارهای شگفت‌انگیز کلاغ‌ها موضوع مطالعات علمی متعددی است که به دنبال درک عمیق‌تر شناخت پرندگان و هوش و ذکاوت کلاغ‌ها هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره