نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
دیدنی-خواندنی

4 گوشه دنیا/ ثروتمندترین شهرهای جهان که بیشترین جمعیت میلیونر و میلیاردر را دارند

منبع
روزياتو
بروزرسانی
4 گوشه دنیا/ ثروتمندترین شهرهای جهان که بیشترین جمعیت میلیونر و میلیاردر را دارند

روزیاتو/ امروزه، ثروتمندترین شهرهای جهان مراکز مالی و فناوری هستند که ساکنان مرفه را به سمت کلانشهرهای پررونق می کشاند. با توجه به جریان ثروت و تقاضای زیاد برای املاک برتر، جای تعجب نیست که این شهرها دارای برخی از منحصر به فردترین بازارهای مسکن در سطح جهان هستند. اینفوگرافیک زیر ثروتمندترین شهرهای جهان را بر اساس تعداد میلیونرها و میلیاردرهای ساکن این شهرها، نشان می دهد.

شهرهایی با بیشترین میلیونرها و میلیاردرها
در زیر، ثروتمندترین شهرهای جهان را بر اساس جمعیت میلیونر آنها در سال ۲۰۲۳ (دارایی خالص ۱ میلیون دلار یا بیشتر) به همراه جمعیت میلیاردر هر شهر (دارایی خالص ۱ میلیارد دلار یا بیشتر) ببینید:

شهر نیویورک با ۳۴۰,۰۰۰ میلیونر و ۵۸ میلیاردر، ثروتمندترین منطقه شهری جهان است.

با وجود اینکه همه گیری کرونا باعث مهاجرت افراد ثروتمند از شهر شد، بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲، تعداد افراد دارای ثروت بالا که در این شهر زندگی می‌کردند، ۴۰ درصد افزایش یافت. به طور کلی، ثروت ساکنان شهر نیویورک تقریباً ۳ تریلیون دلار است که بیشتر از تولید ناخالص داخلی کانادا است.
توکیو با جمعیت میلیونر ۲۹۰,۳۰۰ نفری خود در رتبه دوم قرار دارد. تقریباً یک پنجم میلیونرهای ژاپن در این شهر زندگی می کنند.
سریع جمعیت میلیونرها در منطقه خلیج سانفرانسیسکو اشاره دارد که در رتبه سوم قرار گرفته است. این رشد به دلیل انفجار فناوری در دهه گذشته است و تعداد ساکنان میلیونر از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۶۸% افزایش یافته است. علاوه بر این، این مرکز فناوری دارای بیشترین تعداد میلیاردر در جهان است، با ۶۳ میلیاردر در مجموع، که از نیویورک سیتی با ۵۸ میلیاردر و پکن با ۴۳ میلیاردر پیشی گرفته است.
در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، پکن به‌عنوان ثروتمندترین شهر شناخته می‌شود و شانگهای بعد از آن قرار دارد. با گسترش اقتصاد چین در دهه گذشته، جمعیت میلیونرها در هر یک از این شهرها، حداقل ۷۰ درصد افزایش یافته است.
در پایان این رتبه بندی، دبی، تنها شهر خاورمیانه در این فهرست قرار دارد که ۶۸,۴۰۰ میلیونر و ۱۵ میلیاردر دارد. این شهر با توجه به جذب اتباع خارجی ثروتمند، نقش آن به عنوان یک مرکز مالی و تجاری شناخته شده است.

ثروتمندترین افراد جهان کجا زندگی می کنند؟

در حالی که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، قبلاً در کالیفرنیا زندگی می کرد، اکنون گزارش شده است که او در بوکا چیکا، تگزاس در خانه ای پیش ساخته با مساحت تقریباً ۳۷.۱۶۱ متر مربع زندگی می کند. علاوه بر این، ماسک طبق گزارش‌ها در حال ساخت خانه‌ای با دیوارهای شیشه‌ای در نزدیکی مقر تسلا در آستین است که گفته می‌شود پروژه ۴۲ نام دارد.
فراتر از این اقامتگاه ها، ماسک هزاران هکتار زمین خارج از آستین خریداری کرده است. این زمین ها برای کارمندان شرکت های او تسلا، بورینگ و اسپیس ایکس در نظر گرفته شده و شهرک در این منطقه، در حال حاضر در دست ساخت است. این شهرک دارای خانه های مدولار، یک سالن ورزشی در فضای باز، و یک استخر است.

دومین فرد ثروتمند جهان، بنیانگذار آمازون، جف بزوس است که دارای پنج آپارتمان در شهر نیویورک به ارزش مجموع ۱۱۹ میلیون دلار است. در حالی که سیاتل در سه دهه گذشته خانه بزوس بود، این غول فناوری به محله Billionaire Bunker میامی در جزیره Indian Creek نقل مکان کرد.

برنارد آرنو، سومین فرد ثروتمند روی کره زمین، که شرکت لوکس LVMH را اداره می‌کند، ظاهراً دارای یک عمارت در پاریس به همراه یک ملک ۸۴ میلیون دلاری در بورلی هیلز است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره