نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

4گوشه دنیا/ جنجال قتل عجیب چهار دانشجو در آمریکا

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
4گوشه دنیا/ جنجال قتل عجیب چهار دانشجو در آمریکا

آخرین خبر/ به نقل از NBC news قاضی دادگاهی در تاریخ ژوئن 2025 در مورد اتهام مردی به جرم قتل چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو (یکی از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا) ارائه کرد که تقریباً دو سال پیش متهم به قتل چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو شده بود.
پس از ماه‌ها مجادله ی وکلای مدافع بر سر درخواست‌های حقوقی در این پرونده پرمخاطب، متهم و خانواده های قربانیان به روز دادگاه نزدیک تر شده اند.
 مظنون برایان کوهبرگر 29 ساله در اوایل 13 نوامبر 2022 به یک خانه آپارتمانی خارج از دانشگاه و در نزدیکی دانشگاه آیداهو وارد می شود و هم اتاقی های کیلی گونکالوس 21 ساله مدیسون موگن 21 ساله و xana کرنودل 20 ساله را با چاقو به قتل می رساند، به چهار فقره قتل درجه یک و دزدی متهم می شود و دوست کرنودل اتان چاپین 20 ساله نیز با یک چاقوی بزرگ با تیغه ثابت کشته شده است که به گفته محققان در صحنه چاقو پیدا نشد.

اما ماه می 2023 کوهبرگر اقرار به بی گناهی کرد. و وکلای او به دنبال رد کیفرخواست اولیه هیئت منصفه بودند که باعث شود رسیدگی به تعویق بیافتد اما قاضی این درخواست را رد کرد و حکم داد که "کوهبرگر به دلیل سوگیری هیئت منصفه، فقدان شواهد قابل قبول کافی یا سوء رفتار دادستانی نتوانسته است با موفقیت کیفرخواست را به چالش بکشد."
کوهبرگر بدون قرار وثیقه در زندان بازداشت شده است . انگیزه احتمالی قتل همچنان مبهم است!
در این پرونده سال گذشته حکمی صادر شد که پلیس وکلا و سایر مقامات را از اظهارنظر منع می کرد، 
دفاعیات او گفته شده است که کوهبرگر، که یک دانشجوی فارغ التحصیل در ایالت واشنگتن و درست در آن سوی مرز آیداهو زندگی می کرد، اغلب در اواخر شب رانندگی می کرد، اما داده های دکل تلفن همراه نشان می داد که او در زمان قتل چهار دانشجو کیلومترها دورتر بوده است!
انتظار می‌رود که دادستان‌ها به شواهد DNA، استفاده از تلفن همراه و ویدئوهای امنیتی برای ارتباط کوهبرگر با جنایت تکیه کنند.
در یک سوگند نامه پس از دستگیری چند هفته پس از قتل، پلیس گفته است کوهبرگر از طریق DNA مردانه کشف شده بر روی غلاف چاقویی که در خانه آپارتمان قربانیان رها شده بود، با صحنه مرتبط بوده است. در این سوگندنامه همچنین آمده است که ویدئوی امنیتی نشان می‌دهد که یک هیوندای النترا سفید رنگ در نزدیکی صحنه دیده شده است و کوهبرگر سوار همین خودرو بوده است!

منبع: NBC news

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره