نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

گوناگون/ شی سبز رنگ ارزشمندی که به دست پسربچه ۱۳ ساله کشف شد

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
گوناگون/ شی سبز رنگ ارزشمندی که به دست پسربچه ۱۳ ساله کشف شد

خبرآنلاین/ پسر ۱۳ ساله‌ای که در حیفا در حال پیاده‌روی بود، حلقه‌ای از دوران روم را با تصویری از مینروا، الهه جنگ و خرد، کشف کرد. او که در حال پیاده‌روی در شمال اسرائیل بود به‌طور غیرمنتظره‌ای حلقه‌ای ۱۸۰۰ ساله را کشف کرد که با حکاکی از الهه رومی که شمشیر و نیزه در دست داشت تزئین شده بود.

تینا مزدکی: حلقه‌ای که به نظر می‌رسد از برنز ساخته‌شده است، مینروا، معادل رومی همان الهه یونانی آتنا را نشان می‌دهد که کلاه بر سر دارد. نیر دیستلفلد، بازرس اداره آثار باستانی اسرائیل (IAA)، مینروا، که در دوره روم در منطقه محبوب بود، به‌عنوان الهه جنگ و خرد در نظر گرفته می‌شد.

یایر وایتسون، یک نوجوان ۱۳ ساله، این حلقه را در حین پیاده‌روی با پدرش در حیفا پیدا کرد. آن دو در نزدیکی یک معدن باستانی در کوه کارمل قدم می‌زدند و یایر که دوست دارد سنگ‌ها و فسیل‌های جالب را جمع‌آوری کند، متوجه شی کوچک سبزرنگی روی زمین شد. او اینطور میگوید:« خوشبختانه فهمیدم که یک حلقه است. در خانه، دیدم تصویری روی آن است و در نگاه اول فکر کردم که یک جنگجو است.»

شی سبز رنگ ارزشمندی که به دست پسربچه ۱۳ ساله کشف شد/ عکس

خانواده او با IAA تماس گرفتند و سپس این اثر باستانی را به وزارت خزانه‌داری ملی اسرائیل منتقل کردند. به گفته محققان، حلقه کوچک احتمالاً متعلق به یک زن یا دختر در دوره روم پسین (قرن دوم تا سوم پس از میلاد) بوده است. این مکان در خربت شالالا، یک مکان باستان‌شناسی بر روی تپه‌ای در نزدیکی معدن که بقایای مزرعه‌ای متعلق به دوره رومی را در خود دارد، پیدا شد.

این انگشتر ممکن است متعلق به زنی باشد که در این مزرعه زندگی می‌کرده است. یا ممکن است از دست یک کارگر معدن افتاده باشد؛ برای این حلقه احتمالات زیادی وجود دارد. این حلقه در پردیس ملی باستان‌شناسی جی و جین شاتنشتاین،  به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع: livescience

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره