نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

گوناگون/ اگر از شنبه ها بدتان می آید این مطلب برای شماست!

منبع
روزياتو
بروزرسانی
گوناگون/ اگر از شنبه ها بدتان می آید این مطلب برای شماست!

روزیاتو/ شروع هفته کاری اغلب می‌تواند حس کسالت و ناراحتی را به همراه داشته باشد. این احساس به عنوان «افسردگی شنبه» شناخته می‌شود و تقریباً همه ما آن را تجربه کرده‌ایم.
پس از استراحت آخر هفته، برگشت به یک روز کاری ممکن است انگیزه شما را کاهش دهد. اگر در صبح شنبه احساس خستگی، تنش یا فشار می‌کنید، نکات زیر می‌توانند به شما کمک کنند که این احساسات را تغییر دهید.

 فقط برای آخر هفته‌ها زندگی نکنید
تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که در محل کار خود استرس دارند، در آخر هفته‌ها خوشحال‌تر هستند. بنابراین نباید تنها برای جمعه‌ها زندگی کنید.
در هفته هفت روز وجود دارد، پس سعی کنید شنبه‌هایتان را هم شاد کنید. می‌توانید بعد از ظهر شنبه را با خواندن کتاب در فضای باز یا صرف شام با دوستان گذراند.

جمعه را به عنوان روز استراحت در نظر بگیرید

اگرچه وقت گذراندن با دوستان در اواسط هفته خوب است، اما داشتن یک زندگی متعادل بهترین راه برای دیدن شنبه به عنوان یک روز عادی است. شب جمعه یا شنبه را برای بیرون رفتن انتخاب کنید.
در روز جمعه زمانی را برای خودتان در نظر بگیرید. با داشتن استراحت کافی، شنبه‌ها آسان‌تر خواهند شد.

در روز‌های تعطیل زیاد نخوابید
اگرچه خوابیدن تا ظهر ممکن است وسوسه‌کننده باشد، اما بهتر است که از آن خودداری کنید. حفظ یک برنامه خواب منظم می‌تواند به شما کمک کند که راحت‌تر به روز‌های کاری بازگردید.
داشتن یک برنامه خواب منظم در تمام طول هفته می‌تواند به شما کمک می‌کند که احساس انرژی بیشتری داشته باشید. به علاوه، اگر در آخر هفته‌ها هم ساعت ۷ صبح بیدار شوید، انجام این کار در روز شنبه دشوار نخواهد بود.

روال‌های روزمره خود را در آخر هفته‌ها هم ادامه دهید
یکی از دلایلی که شنبه‌ها روز‌های سختی به نظر می‌رسند، این است که ما عادت‌های معمول خود مانند غذا خوردن، خوابیدن و ورزش کردن را در آخر هفته‌ها کنار می‌گذاریم.
این به این معنا نیست که نمی‌توانید در آخر هفته‌ها کمی استراحت کنید، اما سعی کنید که تعادل را حفظ کنید.

نگرانی‌های خود را بنویسید

وقتی در مورد نگرانی‌های روز بعد بیش از حد فکر می‌کنید، نوشتن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند که احساس آرامش بیشتری داشته باشید.
به خودتان بگویید: دقیقاً چه احساسی دارم؟ چرا شنبه‌ها مرا تحت فشار قرار می‌دهند؟ چه گام‌هایی می‌توانم بردارم تا از این نگرانی‌ها ر‌ها شوم؟

به دلیل کمبود انگیزه خود فکر کنید
گاهی اوقات افسردگی شنبه می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شما از شغل خود راضی نیستید. اگر از کاری که از شنبه تا پنجشنبه انجام می‌دهید لذت نمی‌برید، طبیعتاً تمام شدن آخر هفته برای شما دشوار خواهد بود.
سعی کنید منشأ اضطراب خود را شناسایی کنید. اگر این منشأ شغل شماست، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به تغییر شغل فکر کنید.

جمعه شب برنامه‌ریزی کنید
برای جلوگیری از استرس در صبح شنبه، لباس خود را آماده کرده و یک ناهار خوب حاضر کنید. این کار شنبه‌ها را قابل تحمل‌تر می‌کند.

فراموش نکنید که آلارم گوشی خود را تنظیم کنید تا به موقع بیدار شوید و دیر به سر کار نرسید.

جمعه شب زود به رختخواب بروید

مطمئن شوید که هفت تا نه ساعت خواب جهت آماده شدن برای شروع هفته کاری دارید. رفتن به رختخواب در یک ساعت معقول، صبح شنبه را بسیار آسان‌تر می‌کند.
احساس خواب‌آلودگی در شنبه به شما کمکی نخواهد کرد. بنابراین سعی کنید در برابر هرگونه وسوسه برای بیدار ماندن تا دیروقت مقاومت کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره