نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

4 گوشه دنیا/ کارهایی که نمی‌توانید در بعضی کشورهای جهان انجام دهید!

منبع
روزياتو
بروزرسانی
4 گوشه دنیا/ کارهایی که نمی‌توانید در بعضی کشورهای جهان انجام دهید!

روزیاتو/ هر کشوری مجموعه‌ای از قوانین خاص خود را دارد که برای تضمین ثبات آن حیاتی است. با این حال، برخی از چیزهایی که ما در زندگی روزمره خود بدیهی می‌دانیم، در برخی کشورها ممنوع هستند. برخی از این قوانین حتی از سوی شهروندان این کشورها عادی تلقی می‌شوند اما از نظر ساکنین کشورهای دیگر ممنوعیت‌هایی عجیب هستند.

۱. لباس زرد در مالزی

اگر به مالزی سفر می‌کنید، مراقب رنگ‌ لباس‌هایی که می‌پوشید باشید. در سال ۲۰۱۱، رنگ زرد به دلیل استفاده از سوی گروهی از فعالان که در آن زمان دولت را به چالش می‌کشیدند، در این کشور ممنوع شد.

۲. کتک زدن کودکان در سوئد
در بسیاری از فرهنگ‌ها زدن کودکان حرکت نامناسبی است اما با این حال بسیاری از پدر و مادرها این کار را انجام می‌دهند. در سوئد اما کتک زدن کودک به شدت ممنوع است، حتی اگر این کار توسط والدین انجام شود.

۳. واکر نوزاد در کانادا
این شیء که به راه رفتن نوزادان کمک می‌کند در کانادا ممنوع است. این قانون در سال ۲۰۰۴ پس از آن تصویب شد که دولت استدلال کرد طبق مطالعات، نوزادانی که راه رفتن را با روروئک یا واکر یاد می‌گیرند رشد حرکتی‌شان به تاخیر می‌افتد.

۴. ویتامین در دانمارک
در دانمارک، افزودن ویتامین‌ها، مواد معدنی، کلسیم و غیره به صورت مصنوعی به غذاها ممنوع است.

۵. روز ولنتاین در عربستان
در عربستان سعودی، روز ولنتاین نقض قوانین مسلمانان تلقی می‌شود و جشن گرفته نمی‌شود. علاوه بر این، همه اشیاء قرمز در این روز ممنوع هستند.

۶. ممنوعیت بازی ویدیویی در چین

بازی ویدیویی قبلاً در چین ممنوع بود. دولت چین استفاده از این فناوری را ممنوع کرد تا جوانان وقت خود را تلف نکنند و به جای آن وارد بازار کار شوند.

۷. تف کردن در خیابان‌های امارات
مردم امارات متحده عربی حق ندارند آب دهان خود را در خیایان‌ها تف کنند.

۸. شلوار جین در کره شمالی
در کره شمالی پوشیدن شلوار جین و پیرسینگ اکیداً ممنوع است، زیرا دولت این موارد را الگوی سرمایه‌داری می‌داند که جایی در جامعه آنها ندارد.


۹. قلعه‌ شنی در ایتالیا
در ایتالیا نمی‌توانید قلعه‌ شنی بسازید. همچنین در برخی مکان‌ها پوشیدن دمپایی انگشتی نیز ممنوع است، زیرا به نظرشان زیادی پر سر و صداست.

۱۰. ابراز علاقه در جاده
ایمنی جاده‌ها اولویت اصلی ایتالیا، به ویژه در کومونه ابولی است. هرگونه ابراز علاقه که بتواند حواس راننده را پرت کند، می‌تواند ۵۰۰ یورو جریمه در پی داشته باشد.

۱۱. تماس بین‌المللی در کره شمالی
در کره شمالی برقراری ارتباط با دنیای خارج ممنوع است. این عمل جرم محسوب می‌شود و می‌تواند مجازات اعدام را در پی داشته باشد.

۱۲. ممنوعیت عجیب سس کچاپ در فرانسه
سس کچاپ از سال ۲۰۱۱ به دلیل آنچه «پاسداشت غذاهای فرانسوی» عنوان شد در غذاخوری مدارس فرانسه ممنوع شده است.

۱۳. گل یاس در چین
پس از وقوع «انقلاب یاس» در تونس، رژیم چین کلمه یاس را در اینترنت سانسور کرد و فروش این گل را در بازارهای مختلف در اطراف پکن پایتخت چین ممنوع کرد.

۱۴. آزادی بیان در فیلیپین
در فیلیپین بد گفتن در مورد این کشور ممنوع است و اگر کسی این کار را انجام دهد، خواه شهروند یا توریست باشد، می‌تواند به شدت مجازات شود.

۱۵. مرگ در پارلمان بریتانیا

در بریتانیا قانونی وجود دارد که افراد را از مرگ در پارلمان بریتانیا منع می‌کند. هنگامی که فردی احساس ناخوشی می‌کند، به سرعت توسط کارکنان از ساختمان خارج می‌شود.

۱۶. آدامس جویدن در سنگاپور
جویدن آدامس از سال ۲۰۰۲ در سنگاپور ممنوع شده است. دلیل این قانون تمیز نگه داشتن خیابان‌های شهر بوده است.

۱۷. تلفن همراه در کوبا
زمانی که کوبا تحت حاکمیت فیدل کاسترو بود، استفاده شهروندان عادی از تلفن همراه ممنوع بود. تنها ممتازترین شهروندان که در موقعیت‌های بلند مرتبه بودند اجازه دسترسی به این دستگاه‌ها را داشتند.

۱۸. تخم مرغ شانسی در آمریکا
این خوراکی شکلاتی در ایالات متحده کاملاً ممنوع است. این قانون به این دلیل تصویب شد که دولت می‌ترسید بچه‌ها با اسباب‌بازی پلاستیکی داخل تخم‌مرغ خفه شوند.

۱۹. نام نوزاد در دانمارک
در دانمارک، والدین در انتخاب نام فرزندشان محدودیت دارند. لیستی از حدود ۲۴۰۰۰ نام وجود دارد و اگر نامی که والدین انتخاب کرده‌اند در کاتالوگ نباشد، باید از دولت اجازه ویژه بخواهند.

۲۰. خواهر و برادر در چین
به دلیل سیاست تک فرزندی در چین، خواهر و برادر داشتن در این کشور معمولاً مجاز نیست مگر اینکه نوزادان دوقلو باشند. اقدام دولت چین برای متعادل کردن جمعیت این کشور انجام شده است.

۲۱. فست فود در بولیوی
مک دونالد در بولیوی ممنوع است، زیرا مردم بولیوی با فست فود موافق نیستند، به این معنی که به ندرت رستورانی از این نوع در این کشور دیده می‌شود.

۲۲. کیسه پلاستیکی در بنگلادش
از سال ۲۰۰۲، بنگلادش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را برای حفظ محیط زیست و کاهش زباله‌های کشور ممنوع کرده است.

۲۳. سفر در زمان در چین
یکی دیگر از چیزهای عجیب در مورد چین این است که قانونی وجود دارد که سفر در زمان را ممنوع می‌کند. دلیل این ممنوعیت عجیب از سوی دولت، نحوه نمایش آن در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها بوده است.

۲۴. استایل گوتیک در روسیه
در روسیه پوشیدن لباس به سبک گوتیک یا ایمو (Emo) ممنوع است. روس‌ها معتقدند که این خرده‌فرهنگ‌ها تهدیدی برای ثبات ملی هستند، زیرا افسردگی و خودکشی را در جوانان تشویق می‌‌‌‌‌‌‌کنند!

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره