نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

حمله غافلگیرکننده بابون‌های سارق به لانه غاز‌ها

منبع
فرارو
بروزرسانی

فرارو/ ببینید که چگونه یک گروه از بابون‌ها به طور دقیق نقشه می‌کشند و اقدام به سرقت تخم‌های غاز‌ها انجام می‌دهند.
 این لحظه باورنکردنی حیات وحش هوش و حیله گری بابون‌ها را در زیستگاه طبیعی خود به نمایش می‌گذارد.

در یک دزدی جسورانه در روز، یک گروه از بابون‌ها موفق شدند از گروهی از غاز‌ها پیشی بگیرند و تخم‌های با ارزش آن‌ها را بدزدند.

این ویدئو که در قلب پارک ملی کروگر ضبط شده که نقطه‌ای عالی برای تماشای علاقه‌مندان به حیات وحش است. در یک روز به ظاهر معمولی، بازدیدکنندگان شاهد اتفاق فوق‌العاده‌ای بین بابون‌ها و غاز‌ها بودند. بابون‌ها به منطقه نزدیک شدند و ظاهراً به غاز‌هایی که از لانه خود محافظت می‌کردند بی علاقه بودند. ناگهان یک بابون با حرکتی سریع چند تخم از لانه ربود. غاز‌ها بلافاصله واکنش نشان دادند و در تلاشی بیهوده برای تعقیب متجاوز، فریاد زدند و بال‌های خود را تکان دادند.


بلافاصله یکی از بابون‌ها از این فرصت استفاده کرد و یواشکی وارد لانه آن‌ها شد و تخم‌های بیشتری را دزدید.

در زمان کوتاهی، بابون‌ها عقب نشینی کردند و غاز‌ها اگرچه مضطرب بودند، نتوانستند کاری برای بازیابی تخم‌های خود انجام دهند. بابون‌ها بسیار چابک و مصمم بودند که غاز‌ها بتوانند از آن‌ها جلوگیری کنند و در نهایت بابون‌ها موفق شدند برای لذت بردن از غنایم خود به فاصله‌ای امن عقب نشینی کنند.

این تعامل قابل توجه چالش‌های روزانه و تاکتیک‌های بقای حیات وحش در پارک ملی کروگر را برجسته می‌کند.

این رؤیت باورنکردنی نه تنها هوش و سازگاری بابون‌ها را نشان می‌دهد، بلکه نگاهی اجمالی به تعاملات پویا و اغلب غیرقابل پیش‌بینی در قلمرو حیوانات را نیز ارائه می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره