نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

کمین مرگبار شیرها برای کفتارهایی که خوردن اسب آبی را جشن گرفته بودند

منبع
رويداد 24
بروزرسانی

رویداد 24/ در این صحنه باورنکردنی که توسط یک محیط بان در سابی ساندز شمالی ثبت شده است، چند کفتار که خوردن اسب آبی را جشن گرفته بودند، در کمین شیرها قرار گرفتند.
 این کفتار‌ها وقتی یک اسب آبی کامل را پیدا کردند سر از پا نمی‌شناختند. اما در حالی که آن‌ها روی خوردن غذای خود بیش از حد تمرکز کرده بودند، با کمین یک شیر نر بزرگ مواجه شدند.  

 "جردن نل"، یک محیط بان باتجربه، در حال ماجراجویی در شمال سابی سندز بود که با صحنه باورنکردنی شیر، کفتار و اسب آبی مواجه شد. او این صحنه باورنکردنی را با جزئیات به اشتراک گذاشت.

جردن و همراهانش شیر‌های نر را از نزدیک دنبال می‌کردند و تک تک آن‌ها را زیر نظر داشتند. شیر‌ها در میان بوته‌ها قدم می‌زدند، اما وقتی متوجه چیزی در آن نزدیکی شدند ناگهان هجوم بردند. جردن با تغییر نگاه خود از صحنه‌ای که مقابلش بود شوکه شد.

آن‌ها اسب آبی و کفتار‌های مرده خواری را دیدند که از آن تغذیه می‌کردند. دو شیر نر نیز به سرعت وارد عمل شده و به صحنه نزدیک شدند. شیر‌ها آنقدر بی صدا به سمت کفتار‌ها و لاشه اسب آبی حرکت کردند که کفتار‌ها اصلا متوجه آن‌ها نشدند. وقتی هم که کفتار‌ها متوجه آمدن شیر‌ها شدند دیگر خیلی دیر شده بود.

کفتار‌ها معمولا قادر نیستند تا اسب‌های آبی را شکار کنند. به احتمال زیاد این اسب آبی قبلاً مرده بوده یا شکارچی دیگری آن را کشته است. شیر‌ها قبل از گرفتن جایزه خود (اسب آبی) کفتار‌ها را کشتند. کفتار‌ها و شیر‌ها رقبای طبیعی هستند، بنابراین شیر‌ها از هر فرصتی برای حذف لاشخور‌ها از معادله استفاده می‌کنند. شیر‌ها به طور قابل توجهی قوی‌تر از کفتار‌ها هستند، بنابراین می‌توانند به راحتی آن‌ها را از بین ببرند و بکشند.

یکی از کفتار‌ها مانند رعد و برق موفق به فرار شد، اما متأسفانه، دو کفتاردیگر مثل اولی چندان خوش شانس نبودند. شیرها پس از کشتن موفقیت آمیز کفتارها، با لاشه اسب آبی بالغ و دو کفتار جشن گرفتند. این کشتار‌ها برای رفع گرسنگی دو شیر نر کافی بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره