نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

گوناگون/ شیعیان چگونه باید عهد خود را به اهل بیت (ع) ادا کنند؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی

تسنیم/ کارشناس مسائل مذهبی گفت: هر امامی گردن شیعیان و محبان خود یک حق دارد و اگر کسی قرار باشد این عهد و پیمان را وفا‌ و ادا کند باید آن امام را زیارت کند.

حجت‌الاسلام ناصر خلج کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به ایام پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: هر امامی گردن شیعیان و محبان خود یک حق دارد و اگر  کسی قرار باشد این عهد و پیمان را وفا‌ و ادا کند باید آن امام را زیارت کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که فرمودند " قَدْ تَقَدَّمَتِ اَلرِّوَایَةُ عَنِ اَلرِّضَا عَلَیْهِ السَّلاَمُ أَنَّ لِکُلِّ إِمَامٍ عَهْداً فِی عُنُقِ شِیعَتِهِ وَ إِنَّ مِنْ تَمَامِ اَلْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ وَ حُسْنِ اَلْأَدَاءِ زِیَارَةَ قُبُورِهِمْ فَمَنْ زَارَهُمْ رَاغِباً فِی زِیَارَتِهِمْ کَانُوا شُفَعَاءَهُ یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ" افزود: براى هر امامى به گردن شیعیان و هوادارانش پیمانى است؛ از جمله وفا به این پیمان، زیارت قبور آنان است. پس هر کس از روى رغبت و پذیرش، آنان را زیارت کند، امامان در قیامت شفیع ایشان خواهند بود.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه اگر قرار است این عهد امامت و ولایت را وفا کنیم باید خودمان را به مضجع شریف امام برسانیم و عهد خودمان را وفا کنیم، تصریح کرد: اکنون که در ایام اربعین هستیم همه از اقصی نقاط دنیا خود به کربلا می‌رسانند تا به امام حسین (ع) ‌بگویند که اگر در سال 61 هجری نبودیم، اما ‌امروز‌ آمده‌‌ایم تا به پای عهد ا‌مامت و ولایت شما پایدار بمانیم و تا قیامت پای این پرچم هستیم.

حجت‌الاسلام خلج با بیان اینکه امام حسین (ع) ‌در شب عاشورا فرمودند هر زنده‌دلی تا قیامت ‌دنباله‌رو من خواهد بود، تاکید کرد: ‌ما به امام حسین (ع) خواهیم گفت که از دشمنان شما، قرآن، اهل بیت (ع) و ... بیزازیم و پای دین، اسلام، اهل بیت (ع)، کشورمان ایران‌ و آرمان‌های ا‌نقلاب و اسلام خواهیم ایستاد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره