نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

پیرترین تمساح جهان چند سال دارد و کجا زندگی می کند؟

منبع
روزياتو
بروزرسانی

روزیاتو/ هنری، تمساح غول پیکری با طول ۵ متر و وزن ۷۵۰ کیلوگرم، به عنوان پیرترین تمساح جهان شناخته می شود. این جانور خارق‌العاده، در ۱۶ دسامبر سال ۱۹۰۰ در دلتای اوکاوانگو در بوتسوانا متولد شد و اکنون ۱۲۳ سال سن دارد و در زمره کهنسال‌ترین خزندگان زنده جهان قرار می‌گیرد.

زندگی خانوادگی منحصر به فرد
هنری با داشتن ۶ همسر، زندگی خانوادگی پیچیده‌ای دارد. طبق گزارش باغ وحش محل نگهداری او، این تمساح غول پیکر پدر حدود ۱۰,۰۰۰ بچه تمساح است که رکوردی خیره‌کننده در دنیای حیات وحش به شمار می‌رود.

گذشته تاریک و سرنوشت عجیب

تاریخچه زندگی هنری با حوادث تلخی همراه بوده است. ظاهرا او در گذشته کودکانی از یک قبیله بوتسوانایی را شکار کرده بود. این امر باعث شد تا قبیله در سال ۱۹۰۳ با کمک یک شکارچی فیل معروف به نام سر هنری نویمان (که نام تمساح از او گرفته شده) تصمیم به مجازات این جانور بگیرند. اما به جای کشتن او، تصمیم گرفتند هنری را به حبس ابد در خارج از کشور محکوم کنند.

زندگی در اسارت و ویژگی‌های فیزیکی
هنری بیش از سه دهه است که در مرکز حفاظت از تمساح‌های Crocworld در اسکاتبورگ آفریقای جنوبی نگهداری می‌شود. او یک تمساح نیل است، گونه‌ای که در ۲۶ کشور عمدتاً در آفریقای جنوب صحرا یافت می‌شود. این تمساح غول پیکر دارای دندان‌های نیش‌مانند ترسناک، پاهای بزرگ و پوست خشک و فلس‌داری است که بیش از یک قرن قدمت دارد.

مقایسه با سایر تمساح‌های معروف
در حالی که هنری عنوان پیرترین تمساح زنده جهان را دارد، تمساح دیگری به نام کاسیوس در استرالیا رکورد بزرگترین تمساح آب شور زنده را در اختیار دارد. کاسیوس که در جزیره‌ای در سواحل استرالیا نگهداری می‌شود، در سال ۲۰۱۱ رسماً توسط کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان بزرگترین تمساح آب شور زنده شناخته شد.

بقا و سازگاری پیرترین تمساح جهان
هنری، با عمری بیش از یک قرن، نه تنها یک شگفتی طبیعت است، بلکه نمادی از بقا و سازگاری در دنیای حیات وحش به شمار می‌رود. داستان زندگی او، از روزهای خطرناک در طبیعت وحشی تا زندگی در اسارت، بازتابی از تعامل پیچیده انسان و طبیعت است. امروزه، هنری نه تنها یک جاذبه گردشگری، بلکه موضوعی برای مطالعات علمی و حفاظتی است. مطالعه شرایط آن می‌تواند به درک بهتر ما از این گونه‌های باستانی کمک کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره