نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

اگر کسی با خدا بیعت کرد...

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی: اگر کسی با خدا بیعت کرد یعنی جان و مال خود را به خدا فروخت، دیگر نمی‌ گوید به مال من آسیب می ‌رسد یا به جان من آسیب می‌ رسد. چنین کسی از آن به بعد می ‌شود امین نه مالک؛ حقی ندارد، لذا اگر مالک آمد و مال خود را خواست، او به راحتی تقدیم می ‌کند. 
🔹 اگر کسی امین  بود، مالی را به امانت نزد او سپردند و بعد، از او طلب کردند، او به راحتی مال صاحب مال را به عنوان رد امانت تسلیم می‌ کند. خاصیت بیعت_با_خدا این است! 
چنین آدمی هیچ حادثه ‌ای برای او سخت نیست. شهدا، شهید_رجایی، شهید_باهنر، شهدای هفت تیر، این بزرگان، با خدا بیعت کردند و باور کرده ‌اند که خدا مالک جان و مال اینهاست و در هنگام تسلیم، با رضا تسلیم کردند و تحویل دادند. 

🔹 خدا هم چنین مجاهدی را دوست دارد که ﴿یحِبُّ الَّذینَ یقاتِلُونَ فی سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ﴾ و هم چنین پرهیزکاری را دوست دارد که ﴿إِنَّ اللّهَ یحِبُّ الْمُتَّقینَ﴾. 
 محب خدا بودن هنر نیست، محبوب_خدا_شدن هنر است. ما اگر خدا را دوست داشتیم هنر نیست، چون همه چیزهای ما از خداست؛ همه هستی ما را او داد و همه هستی ما را هم او تأمین می ‌کند، لذا اگر ما او را دوست داشتیم هنر نکردیم؛ 

اما اگر کاری بکنیم که بشویم محبوب_خدا که او هم ما را دوست داشته باشد، آن هنر است. 




به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره