نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

گوریل‌های باغ‌وحش با هوش مصنوعی به هم‌نوعان خود کمک می‌کنند

منبع
فرارو
بروزرسانی

فرارو/ این گوریل‌ها در باغ‌وحش برلین، پایتخت آلمان با مشارکت در یک پروژه تحقیقاتی هوش مصنوعی به همنوعان خود برای بقا در طبیعت کمک می‌کنند.
 
شما در حال مشاهده بخشی از یک پروژه تحقیقاتی هوش مصنوعی هستید. هدف این پروژه، بهبود حفاظت از گوریل‌های در معرض خطر انقراض در دشت‌های غرب آفریقا است.

 جرالد دی ملو از موسسه هاسو پلاتنر گفت: ایده ما این است که از دوربین‌هایی برای رصد آنچه در گوریل‌ها اتفاق می‌افتد، استفاده کنیم و بلافاصله بتوانیم تشخیص دهیم که یک بیماری جدید چه زمانی ظاهر می‌شود و یا چه زمانی برخی گوریل‌ها از دید‌ها پنهان می‌شوند.

فناوری هوش مصنوعی در حفاظت از گونه‌های جانوری اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. شما از این طریق می‌توانید حجم زیادی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و الگو‌های رفتاری را تشخیص دهید. در نتیجه می‌توانید پیش بینی‌های دقیق تری را انجام دهید.

این فناوری برای مدتی طولانی در پارک ملی اوزدالا در کشور کنگو مورد استفاده قرار گرفت.

دانشجویان موسسه هاسوپلاتنر یک رصدکننده زندگی گوریل‌ها "gorilla tracker" ایجاد کرده اند. این سیستم می‌تواند گوریل‌ها را شناسایی و برای مدتی طولانی رفتارشان را رصد کند.

جمعیت حدود ۳۰۰ هزار گوریل در دشت غربی آفریقا به ویژه در معرض خطر انقراض تشخیص داده شده اند. شمار این گوریل‌ها به شدت در حال کاهش است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar