نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

لحظه انفجار و تخریب آسمان‌خراش ۲۲ طبقه در آمریکا

منبع
فرارو
بروزرسانی

فرارو/ تماشاگران شاهد انفجار ساختمان متروکه ۲۲ طبقه در لیک چارلز ایالت لوئیزیانا بودند که پس از نزدیک به چهار سال خالی ماندن در روز شنبه، تخریب شد.
 
 یک ساختمان متروکه ۲۲ طبقه در لوئیزیانا که به نمادی از تخریب ناشی از طوفان‌های لورا و دلتا تبدیل شد پس از تقریباً چهار سال خالی ماندن، منفجر شد.

 برج هرتز در عرض چند ثانیه پس از اینکه خدمه تخریب چندین انفجار را در داخل آن انجام دادند، سقوط کرد. برج در یک ابر بزرگ از گرد و غبار به توده‌ای به ارتفاع حدود پنج طبقه سقوط کرد.

این ساختمان برای بیش از چهار دهه یکی از ویژگی‌های برجسته خط افق شهر بود. با این حال، پس از یک رشته طوفان در جنوب غربی لوئیزیانا در سال ۲۰۲۰، این آسمان‌خراش تبدیل به درد چشم شد، پنجره‌های آن شکسته و با برزنت‌های پاره شده پوشیده شد.

The Advocate گزارش داد که برای سال‌ها صاحبان ساختمان، قول داده بودند که پس از توافق با ارائه دهنده بیمه زوریخ در دادگاه، این سازه را تعمیر کنند. هزینه تخمینی بازگرداندن ساختمان ۱۶۷ میلیون دلار بود.

این تخریب با ۷ میلیون دلار پول خصوصی تامین شده توسط شهر تامین شد.

نیک هانتر، شهردار لیک چارلز، انفجار این ساختمان را "تلخ شیرین" توصیف کرد.

هانتر قبل از انفجار گفت: من می‌دانم که شهر چقدر تلاش کرد تا با چندین گروه توسعه کار کند تا نجات آن را ببیند، اما در نهایت ... ثابت شد که این کار بسیار طولانی شده است. چهار سال گذشت به اندازه کافی طولانی شده است.

لیک چارلز که در ساحل رودخانه کالکاسیو قرار دارد، حدود ۸۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد. 

طوفان دلتا در اکتبر ۲۰۲۰ در جنوب لوئیزیانا تنها شش هفته پس از آن که لورا مسیری مشابه و مخرب را در ساحل خلیج آمریکا طی کرد، این منطقه را درنوردید. در آن زمان، لیک چارلز قبلاً متحمل آسیب‌های ناشی از لورا شده بود، که سقف‌ها را خراب کرد، جان بیش از ۲۵ نفر را در منطقه گرفت و گل و لای و آوار خیابان‌ها را پر کرد.

به گفته مسئولان، برج هرتز نمونه‌ای از راه طولانی شهر برای بازیابی پس از طوفان‌های متوالی است که حدود ۲۲ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

در حالی که نشانه‌هایی از بازسازی و رشد در بیشتر لیک چارلز وجود دارد، هنوز هم ساختمان‌هایی وجود دارند که درهم و برهم هستند و ساکنان در همان شرایط چهار سال پیش زندگی می‌کنند و منتظر کمک مالی برای بازسازی خانه‌های خود هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره