نماد آخرین خبر

دو خرس پاندا در حال آماده شدن برای ترک ژاپن هستند

منبع
فرارو
بروزرسانی

فرارو/ یک جفت خرس پاندا در باغ وحش توکیو در حال آماده شدن برای بازگشت به چین هستند که برای اواخر سپتامبر برنامه ریزی شده است.
 ری ری و همسرش، شین شین، هر دو ۱۹ ساله، از سال ۲۰۱۱ در باغ وحش اوئو در توکیو اقامت داشته اند.
به گفته مسئولان باغ وحش، قرار بوداین زوج تا فوریه ۲۰۲۶ در ژاپن بمانند، اما دولت‌های توکیو و چین توافق کردند که به دلیل سن و سلامتی آن‌ها به کشورشان اعزام شوند.
این پاندا‌ها تا زمان عزیمت خود در قرنطینه خواهند بود و سلامت آن‌ها به دقت بررسی می‌شود و مردم می‌توانند پاندا‌ها را در ۲۸ سپتامبر قبل از ترک ژاپن ببینند.
قابل ذکر است که ری ری و شن شن که در یک ذخیره گاه پاندا‌های غول پیکر در استان سیچوان در جنوب غربی چین به دنیا آمدند، طبق قرارداد اجاره‌ای ۱۰ ساله به ژاپن قرض داده شدند که بعداً تمدید شد.
انتظار می‌رود دوره ماندگاری آن‌ها در ژاپن در فوریه ۲۰۲۶ به پایان برسد، اما ژاپن و چین توافق کردند که بهتر است قبل از بدتر شدن وضعیت سلامتی‌شان، برای درمان به وطن خود بازگردند.

قابل ذکر است که باغ وحش اوئنو اولین پاندا‌های خود را در سال ۱۹۷۲ از چین به مناسبت سالگرد عادی سازی روابط دوجانبه بین دو کشور دریافت کرد.
بر اساس گزارش صندوق جهانی طبیعت، حدود ۱۸۶۰ پاندا در طبیعت باقی مانده اند که بیشتر آن‌ها در جنگل‌های بامبو در کوه‌های چین هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره