نماد آخرین خبر

کازمدرنیسم؛ جستجویی برای بیان شخصی از طریق هنر انتزاعی

منبع
فرارو
بروزرسانی

فرارو/ کازمدرنیسم یک پروژه هنری تجربی است که با استفاده از روش‌های علمی و هنری، به‌دنبال خلق آثار هنری منحصربه‌فرد و بیان شخصی است.
 
کازمدرنیسم (Cosmodernism) یک پروژه هنری میان رشته‌ای است که توسط کمیل چاپیگا (Kamil Czapiga) در سال ۲۰۱۹ در کاتوویتسه، لهستان آغاز شد. این پروژه ترکیبی از هنر ویدئویی انتزاعی، عکاسی، طراحی صدا، و فعالیت‌های تجربی و نمایشی را شامل می‌شود.

کار‌های چاپیگا به سرعت در اینترنت محبوب شدند و البته جای شگفتی نیست که چرا: عکس‌ها و هنر ویدیویی او از واکنش مواد مایع و جامد به صدا، باد، نور و یکدیگر، بسیار جذاب هستند.

ترکیب مشاهده میکروسکوپی و ماکروسکوپی در ترکیب با صدا‌های ویژه. 

استفاده از مواد شیمیایی، رنگ ها، اشیاء و واکنش‌های جالب از دنیای شیمی و فیزیک برای ساخت ویدیوها. 

روش کار 
کمیل چاپیگا از میکروسکوپ و دیگر ابزار‌های اپتیکی دقیق در ترکیب با دوربین برای مشاهده و ضبط تصاویر استفاده می‌کند. در ساخت مجموعه‌های فیلم میکرو از مکانیزم‌ها و سامانه‌های روشنایی شخصی و ویژه استفاده می‌شود.

چاپیگا به طور مداوم در جستجوی روش‌های جدید برای مشاهده و ضبط جهان در مقیاس میکرو و فراتر از آن است. به واسطه عدم برخورداری از پیشینه علمی، وی به شهود، تجربه عملی و روش آزمون و خطا متکی بوده است. او تصاویری واقعی و چشمگیر را بدون استفاده از تکنیک‌های سی جی آی (CGI) و دیجیتالی خلق می‌کند.


هدف کازمدرنیسم 
ارائه دیدگاهی جدید و غیر منتظره از جهان از طریق هنر انتزاعی. 


ترکیب علم و هنر برای خلق آثار هنری منحصر به فرد.

در کل، کازمدرنیسم یک پروژه هنری تجربی است که با استفاده از روش‌های علمی و هنری، به دنبال خلق آثار هنری منحصر به فرد و بیان شخصی است.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره