نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

زندگی بزرگان/ روایتی از ارادت ویژه آیت الله بهجت به حضرت معصومه (س)

منبع
مهر
بروزرسانی
زندگی بزرگان/ روایتی از ارادت ویژه آیت الله بهجت به حضرت معصومه (س)

مهر/ حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه با ییان خاطره‌ای از آیت الله بهجت گفت: یکی از خادمان در کفشداری حرم تعریف می‌کرد ایام زمستان بود و به خاطر بارندگی گل و لای به کفش‌ها می‌چسبید، به صورتی که وقتی کفش را روی پیشخوان کفشداری می‌گذاشتند کمی خاک روی سنگ پیشخوان می‌ماند، روزی فردی آمد کفش تحویل داد و از این خاک روی کفشداری به صورتش زد و گفت خاک کفش و پای زائران حرم حضرت معصومه تبرک است، بعداً فهمید این فرد آیت الله بهجت بوده.
آیت الله حسن زاده آملی می‌گفت اگر توانش را داشتم سینه خیز به زیارت حضرت معصومه (س) می‌آمدم. حضرت آیت الله گلپایگانی فرموده بود من در دورانی که در قم درس می‌خواندم اوقات خود را به سه چیز می‌گذراندم، درس، مباحثه و قرآن خواندن در حرم حضرت معصومه (س). خیلی مقید بود هر چهارشنبه بعد از درس در حرم قرآن بخواند.
وصیتنامه‌ای دارد و خطاب به طلبه‌ها می‌گوید سه چیز رمز موفقیت شماست، یک قرائت روزانه قرآن و می‌گفت ۵۰ آیه کمتر نخوانید. دوم ارتباط مستمر با امام زمان (عج) مثل روزانه دادن صدقه یا حتی دادن یک سلام و سوم استمرار زیارت حضرت معصومه (س).

رفیعی بیان کرد: حضرت معصومه (س) ویژگی‌هایی دارد که شاید دیگر امامزاده‌ها نداشته باشند. ۴ امام سفارش زیارت ایشان را کرده‌اند و کمتر امامزاده‌ای داریم که زیارتش معادل زیارت امام باشد. از کنار حرم ایشان انقلاب اسلامی شکل گرفت و از حرم ایشان علما رشد کردند. علامه طباطبایی در همه افطار‌های ماه رمضان ابتدا به حرم می‌رفت و ضریح را می‌بوسید و بعد افطار می‌کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره