4
3
0
آخرین خبر/ در ژاپن، بهویژه در مناطق برفگیر مانند شمال ژاپن (هوکایدو) و بخشهایی از هونشو مثل نیگاتا، تویاما و کانازاوا، از سیستم آبپاشهای خیابانی برای آب کردن برف استفاده میشود.
در این سیستم لولههایی هستند که در زیر سطح خیابان نصب شدهاند و در زمان بارش برف، آب زیرزمینی نسبتاً گرم (حدود 10 تا 15 درجه سانتیگراد) را از طریق نازلهایی به سطح خیابان میپاشند
هدف: جلوگیری از یخزدگی خیابان و لغزش خودروها و عابران. کاهش نیاز به برفروبهای مکانیکی. باز نگهداشتن مسیرها برای زندگی روزمره در زمستان.
ویژگی جالب: در برخی شهرها مثل کانازاوا، این آب از چاههای طبیعی زیرزمینی تأمین میشود که دمای بالاتری نسبت به محیط دارد، بنابراین حتی بدون گرم کردن مصنوعی میتواند برف را ذوب کند.