تابناک با تو/ تبليغات يک شرکت غذايي آلماني به نام (دکتر اوتکر) در سوئيس که از کمي پيش از جام جهاني آغاز شده و سعي دارد تا از اين مناسبت استفاده کند با اعتراض طرفداران حقوق زنان مواجه شده و آن ها را آزرده کرده است. معترضان مي گويند شرکت مواد غذايي از روش عقب مانده ي متعلق به دهه ي پنجاه قرن پيش استفاده کرده و تبعيض جنسيتي قائل شده است. آنها تبليغات شرکت را «خجالت آور» توصيف کرده اند.
اين شرکت در تبليغات جام جهاني زني را به تصوير کشيده که کيکي شبيه توپ در دست دارد که روي آن جمله اي با اين مضمون نوشته شده: خوشبختي همسرت را بساز (بپز)... اگر او عشق ديگري (فوتبال) دارد.
اما اين تبليغ نتوانسته رضايت زنان را جلب کند و در فضاي مجازي با موج گسترده اي از اعتراضات همراه بود و آن را با تبليغات دهه ي پنجاه مقايسه کرده اند که مرد جلوي تلويزيون مي نشست و به تماشاي بازي مي نشست و زن هم در حال خوشبخت کردن همسرش در آشپزخانه بود!
مي گويند در تبليغ هاي قديمي دو مسئله ي حياتي در زندگي زنان وجود داشت؛ نخست اينکه همسر زن چه مي پوشد و دوم اين که زن براي او چه مي پزد.
شرکت آلماني تاکنون از اين تبليغ عذرخواهي نکرده و سخنگوي اين شرکت از تبليغات دفاع کرده و گفته صد در صد ما از اين تبليغات دفاع مي کنيم و پشت آن ايستاده ايم. او مي گويد براي طراحي تبليغات «کيک عشق» از ايده هاي مادران شاغل استفاده کرده اند. او گفت شرکت خوشحال خواهد شد اگر مرد براي خوشبختي همسرش کيک بپزد ، نوه براي پدربزرگ و خواهر براي برادر ، زن براي شوهر و اين تبليغ مي تواند براي هر فردي در هر موقعيتي تعريف شود و در ادامه افزود که معترضان دچار سوء برداشت شده اند.
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در ايتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرين خبر در آي گپ
https://igap.net/akharinkhabar
آخرين خبر در ويسپي
http://wispi.me/channel/akharinkhabar
آخرين خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar
بازار