نمناک/ گاهي اوقات، آرزو مي کنيم کاش ساعات در روز بيشتر بود ،متاسفانه ما نميتوانيم زمان را کنترل کنيم. آنچه که مي توانيم کنترل کنيم بهره وري است. بايد به نحوه گذراندن زمان خود در روز توجه کنيد، تا کارهاي بيشتري را به اتمام برسانيد.
زود بيدار شدن، مديتيشن کردن، ايجاد ليست هاي روزانه براي انجام کارها، راه هاي زيادي براي استفاده از هر دقيقه وجود دارد. اگر مي خواهيد در طول روز بيشتر فعاليت کنيد، اين روش هاي ساده ولي موثري که در بخش ارائه شده است را اجرايي کنيد که به شما در راه رسيدن به هدفتان کمک خواهند کرد.
1. يک ساعت زودتر بيدار شويد
اگر فرد سحرخيزي نيستيد، همچنان توانايي انجام آن را داريد.با تنظيم زنگ هشدار يک ساعت زودتر از معمول (و دکمه چرت زدن را نزنيد!)، شما قادر خواهيد بود ساعت اضافي را دريافت کنيد.مطالعات متعددي در اين زمينه وجود دارد که ميزان بهره وري و موفقيت افزايش ميابد.
2. يک ليست روزانه تهيه کنيد
يک ليست روزانه از وظايف واقع بينانه ايجاد کنيد و آن را نيز ساده نگه داريد، نيازي نيست وظايف سنگين در آن جاي دهيد. اگر شما نياز به شستن لباس هاي خود داريد، آن را به ليست اضافه کنيد. اين وظايف کوچک نه تنها به شما کمک مي کند که روزانه کار بيشتري انجام دهيد، بلکه آنها همچنين به شما در دستيابي به اهداف بزرگتر کمک مي کنند.
3. ابتدا سخت ترين وظايف را انجام دهيد
بهتر است اين کارها را از ابتدا انجام دهيد. پس از رفع مشکل بزرگ، بقيه روزتان زمان آزاد خواهيد داشت تا همه چيز را کامل کنيد.
4. ميز خود را مرتب کنيد
15 دقيقه قبل از شروع کار ميز خود را پاک کنيد واشيا اضافي را کنار بگذاريد که اين به تمرکز و جلوگيري از حواس پرتي کمک مي کند.
5. ورزش در صبح
به يک پياده روي سريع برويد يا يوگا انجام دهيد ، تمرين در صبح با خلق و خوي بهتر و سطوح بالاتري از بهره وري مرتبط است.
6. يک سيستم را تنظيم کنيد
داشتن يک سيستم سازمان يافته به شما يک ايده روشن و يکپارچه از پروژه هايي که در حال انجام است را مي دهد. اين فهرست تعهد، تمرکز و کنترل را فراهم مي کند. اين به شما کمک خواهد کرد که مهمترين چيزها را بدانيد.
7. تمرکز بر يک چيز در يک زمان
بر روي يک پروژه تمرکز کنيد تا تمام شود و بعد به پروژه بعدي برويد. در واقع تلاش براي انجام دو وظيفه به طور همزمان مي تواند بهره وري را کاهش دهد به خصوص اگر وظايف سنگين باشند.
8. شروع به گفتن نه
گاهي اوقات گفتن اين کلمه کوچک کار سختي است، اما خوب است گاهي از آن استفاده کنيد. مهم است که انتظارات مردم را مديريت کنيد، بنابراين اگر شما نميتوانيد کاري را صد درصد انجام دهيد آن را قبول نکنيد.
9. خواب کافي
با توجه به بنياد ملي خواب، بزرگسالان به طور متوسط به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه نياز دارند. شايد وقت آن رسيده که زودتر به رختخواب برويد ؛ خواب مي تواند بهره وري و رفاه شما را فراهم کند.
10. ايميل هاي خود را سازماندهي کنيد
مشاهده 200 پيام خوانده نشده در صندوق ورودي فقط اضطراب شما را افزايش مي دهد اما مهم اين است که هر گونه پيام مهمي را ناديده نگيريد. پس از باز کردن آن، صندوق پستي خود را با پاسخ دادن، تهيه، تهيه نسخه پشتيبان يا حذف ايميل، پاک کنيد.
11. شبکه ها و رسانه هاي اجتماعي را خاموش کنيد
از استرس و شلوغي جهان خارج بيرون بياييد و از فيس بوک، توييتر و اينستاگرام جلوگيري کنيد. آنها فقط شما را منحرف مي کنند. افرادي که به رسانه هاي اجتماعي براي کار نياز دارند، مطمئن شويد که از حساب هاي شخصي خود خارج شده ايد، تا تمرکزتان بيشتر شود.
12. با دقت بخوانيد، سرسري رد نشويد
مهم است اسنادي که بدستان مي رسد را دقيق مطالعه کنيد.چون اگر با بي تفاوتي اين کار را انجام دهيد قسمت هاي زيادي را متوجه نخواهيد شد و بايد زمان بيشتري را صرف مطالعه مجدد کنيد.
13. برنامه زمان بندي بدون وقفه
هنگامي بر روي کار تمرکز داريد به همين حالت باقي بمانيد ، يک فريم و برنامه دقيق از کار روزانه خود بدون وقفه ايجاد کنيد، تلفن يا لپ تاپ را خاموش کنيد.15 دقيقه زمان مي برد تا مغز دوباره روي يک موضوع تمرکز کند پس اگر تمرکز قطع شود زمان زيادي بايد صرف آن کنيد.
14. هدفون هاي خود را در گوشتان قرار دهيد:
اين که آيا ميخواهيد آهنگ گوش کنيد يا خير، به شما بستگي دارد. اما مردم تمايل کمتري به اختلال در تمرکز شما خواهند داشت اگر ببينند هدفون در گوشتان است.
15. قبل از رفتن به دفتر مديتيشن کنيد:
بعد از بيدار شدن چند دقيقه صبر کنيد، ذهن خود را پاک کنيد و مديتيشن کنيد. با توجه به بنياد هنر زندگي، مديتيشن صبحگاهي قدرتمند هستند زيرا شما را براي چالش هايي که پيش روي شماست، آماده مي کند.
16. جلسات غير ضروري را حذف کنيد
ارتباطات رو در رد در محل کار بسيار حياتي است، اما گاهي اوقات جلسات طولاني و بي پايان مي تواند هدررفتن وقت باشد. هنگام برنامه ريزي هر گونه جلسات، اطمينان حاصل کنيد که آنها واقعا ضروري هستند.
17. تصميمات 60 ثانيه اي را اتخاذ کنيد
اگر مي خواهيد در طول روز بيشتر کار کنيد، بايد سريع باشيد به خصوص در مورد تصميمات روزانه. تصميم گيري مي تواند يکي از مهم ترين وظايف روزمره شما باشد، پس براي کاهش زمان خود، آن را کاهش دهيد.
بازار