نماد آخرین خبر

7 مهارت ارتباطی مهم که یک کارآفرین باید در آن استاد باشد

منبع
نمناک
بروزرسانی
7 مهارت ارتباطی مهم که یک کارآفرین باید در آن استاد باشد
نمناک/ موفقيت شما به عنوان يک کارآفرين به ميزان خيلي زيادي به توانايي شما در برقراري ارتباط بستگي دارد .شما مي توانيد در کاري که انجام مي دهيد ، بهترين باشيد ، ولي زماني که به طور موثر با مشتري ، کارمندان و بازار ارتباط برقرار نمي کنيد ، شانس هاي خود را از دست مي دهيد . راه هاي زيادي براي برقراري ارتباط در دنياي کاري کوچک وجود دارد، از الگوهاي انفرادي مانند نوشتن و صحبت کردن گرفته تا زمينه هاي متفاوت تر مانند ارتباط با مشتري و مديريت کارمندان ولي طبق آنچه در ادامه اين بخش گفته شده است من دوست دارم که نگاه نزديک تري به تعداد کمي از محتواهاي اساسي که بر موقعيت هاي به خصوصي برتري دارند ، داشته باشم ؛ تبحر بر اين توانايي هاي گوناگون برقراري ارتباطات به شما اطمينان مي دهد که در هر سطحي موفق خواهيد بود . 1. عميقا گوش دهيد : آيا شما شنونده خوبي هستيد ؟ تحقيقات نشان مي دهد که ارتباطات روزانه ما به شرح زير تفکيک مي شوند : 9 درصد نوشتن 16 درصد خواندن 30 درصد صحبت کردن 45 درصد گوش دادن ولي هنوز ، خيلي از ما شنوندگان افتضاحي هستيم دليل آن گوناگون است مي تواند به خاطر حواس پرتي ما بر اثر مکالمه دروني براي تطبيق دادن چيز گفته شده قبل از تمام شدن صحبت فرد ديگر باشد ، به جاي آن اين روش را امتحان کنيد : بر روي صحبت فرد تمرکز کنيد و به صورت شفاهي خلاصه اي از چيزي که گفته شده است را مرور کنيد تا مطمئن شويد که همه چيز را قبل از ادامه مکالمه با نکات اضافي ، فهميده ايد . توانايي گوش دادن به صورت يکنواخت کمک مي کند تا به طور موثر تري از مشتري پذيرايي کنيد ، فروش داشته باشيد و کارمندان را مديريت کنيد ، زيرا با توجه بيشتري با ديگران ارتباط برقرار مي کنيد . 2. راهنماهاي غير شفاهي را درک کنيد : حتما تا الان در مورد اهميت زبان بدن شنيده ايد ، صاف بنشينيد و در مورد حالت هاي صورت خود فکر کنيد و به ياد داشته باشيد زماني که در حال گوش دادن هستيد ، به جلو خم شويد تا علاقه خود را نشان دهيد ولي به چه اندازه مهارت داريد تا راهنمايي هاي غير شفاهي ديگران را درک کنيد ؟ مشخص است که اين خيلي مهم است . بر اساس يک تحقيق 50 درصد از معني مکالمات از طريق غير شفاهي منتقل مي شود ،فقط آگاهي از زبان بدن خود را تمرين نکنيد راهنما هاي مشخصي مانند ژست ها ، طرز بيان احساسات را که توسط ديگران حين صحبت کردن ساخته مي شود ، آناليز کنيد . 3. توقعات خود را مديريت کنيد : انجام دادن کارهايي فراتر از تعهدي که داده ايد بايد در راس مديريت توقعات که تا به حال پيشنهاد داده شده است باشد ، به عنوان يک کارآفرين افراد زيادي در اطراف شما وجود دارند که در يک دوره زماني کوتاه با منابع محدود خواسته هاي مهمي از شما دارند . راحت ترين راه براي کم کردن فشار به عنوان يک کارآفرين ، مديريت توقعات است . در مورد بازده ، بازده زماني و نتيجه واضح باشيد ، اگر مشکلي به وجود آمد به روشني و وضوح ارتباط برقرار کنيد هميشه بهتر است که کمتر از توقعات ديگران متعهد شويد . 4. پس زدن موثر را بلد باشيد: مديريت متغاير بخش مهمي در کارآفرين بودن است . مدير ها 25 تا 40 درصد از زمان روزانه خود را به حل اين تضادها مي گذرانند . يک جزء مهم در حل موفقيت آميز اين تضاد ها توانايي شما براي پس زدن موثر است .چه شما در حال کنار آمدن با تغييرات کوچک در برنامه مشتري هستيد يا با چالش هاي مديريتي دست و پنجه نرم مي کنيد ، توانايي برقراري ارتباط تحت فشار يک مهارت مهم در کارآفريني است ، پس زدن هميشه بايد مودبانه ، موثر و غير شخصي باشد پس بر روي شفافيت و گره گشايي تمرکز کنيد . 5 . مختصر و کوتاه باشيد: ارتباطات کوتاه هميشه برنده هستند حتي زمينه هاي تکنولوژي نيز از اين قانون حمايت مي کنند . همچنان که صفحه نمايش کوچک تر مي شود ، بايد چيز هاي بيشتري را با کلمات کمتر بيان کنيم . توانايي رسيدن به اصل موضوع با کمک رفتار متمرکز را پيشرفت دهيد . راه هايي پيدا کنيد تا صحبت ها و نوشته هاي اضافي را حذف کند و توجه کنيد که آيا از اين طريق به نتيجه بهتري مي رسيد يا خير . 6. با اطمينان ارزش ها و تفاوت هاي خود را بيان کنيد : برند بودن و فروش داشتن همگي به اين ربط دارد که با اطمينان ارزش ها و تفاوت هاي خود را با هر شخص ديگري در بازار بيان کنيد ، اين توانايي براي کمک به اشتياق خودتان براي کارهاي روزانه ، استخدام کارمند هاي درست و حتي ارتباط با دوستان و خانواده ضروري است . براي مشخص کردن ارزش ها و نکات فروش و ساختن توانايي بيان تفاوت هايتان وقت بگذاريد . 7. دلايل خود را بدانيد: بيشتر افراد بر روي چيزي که بايد بگويند و نحوه گفتن آن تمرکز مي کنند مثل :چگونه باهوش به نظر مي رسم ؟ چگونه بايد سخنراني بکنم که بيشترين تاثير را داشته باشد ؟ ولي چيزي که مهم است اين است که بدانيد که چرا با ديگران ارتباط برقرار ميکنيد . شما مي خواهيد از ديگران چه چيزي نصيبشان شود؟ آن ها بعد از اين ارتباط چه کاري بايد انجام دهند . هر ارتباطي بايد منجر به عملکردي شود حتي اگر اين عمل ترک کردن با يک حس مثبت در مورد شما و برند شما باشد ؛ قبل از اين که چيزي بنويسيد ، تلفن را برداريد يا به قرار ملاقات ديگري برويد از خود بپرسيد که چرا مي خواهيد ارتباط برقرار کنيد و مطمئن شويد که تن صداي شما و کلماتي که انتخاب مي کنيد همگي در مسير رسيدن شما به هدفتان باشد . نتيجه گيري : دستيابي به توانايي هايي که براي کارآفريني موفق بودن نياز است ، به زمان نياز دارد . تمرکز بر روي توانايي هاي برقراري ارتباط شما از خواندن زبان بدن گرفته تا جمع بندي ارزش هاي شما در چند جمله کوتاه يکي از قوي ترين کارهايي است که مي توانيد انجام دهيد تا شغل خود را پيشرفت داده و موفق شويد .
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره