نماد آخرین خبر

4گوشه دنیا/ قطع ‌کردن دست ‌و‌ پا برای یک خراش با کاغذ!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ در اتفاقي نادر پزشکان انگليسي مجبور شدند چهار اندام بدن يک مادربزرگ را به دليل ايجاد يک خراش کوچک با کاغذ قطع کنند.
بر اين اساس، اين مادر بزرگ ۵۷ ساله پس از آنکه دچار خراش کوچک با کاغذ شد، مسموميت خوني به سرعت تمامي بدن وي را فرا گرفت و گنديدگي شروع به گسترش در اندام‌هاي وي کرد. پزشکان نيز مجبور شدند ابتدا مچ دست چپ و سپس آرنج او را قطع کنند. با گسترش عفونت پزشکان اقدام به قطع انگشتان دست راست اين زن کردند.
با تلاش شبانه روزي پزشکان حال عمومي اين زن کمي بهبود يافت، اما پس از ۱۰ روز پزشکان مجبور شدند هر دو پاي وي را از زانو قطع کنند. پزشکان اعلام کردند اين زن به بيماري "سپتسمي" دچار شده است. بيماري سپتسمي يا گندخوني نوعي التهاب است که سراسر بدن را فرا گرفته و عفونت در اندام‌ها گسترش مي‌يابد. علائم اين بيماري شامل تب، افزايش تپش قلب و ميزان تنفس، و سردرگمي است. 
سپتسمي به دليل تحت تاثير قرار گرفتن پاسخ ايمني توسط عفونت به وجود مي‌آيد. سپتسمي شديد مي‌تواند ۸۰ درصد خطر مرگ را درپي داشته باشد. اين بيماري در آقايان شايع‌تر از خانم‌ها است. يافته‌هاي تاريخي نشان مي‌دهد اين بيماري از زمان بقراط وجود داشته است.
اين زن پس از مرخص شدن از بيمارستان اقدام به انتشار کتابي براي آگاه سازي عمومي نسبت به اين بيماري کرده است. وي در اين رابطه مي‌گويد: هر فردي که به اين بيماري مبتلا است حتما بايد با پزشک متخصص به طور مداوم در ارتباط باشد.
اگر هر گونه علامتي در اين رابطه داريد از متخصصان درباره احتمال ابتلا به سپتسمي سوال کنيد. بخصوص زمان‌هايي که دچار مجروحيت مي‌شويد مشورت با پزشک در اين زمينه ضروري است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره