logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

کندن قبر برای قربانیان کرونا؛ مجازات ماسک نزدن در اندونزی

منبع
روزياتو
بروزرسانی
کندن قبر برای قربانیان کرونا؛ مجازات ماسک نزدن در اندونزی

روزياتو/ ساکنان روستايي در اندونزي به دليل زير پا گذاشتن قانون ماسک زدن در اين کشور که براي کمک به جلوگيري از گسترس ويروس کرونا توسط دولت اندونزي وضع شده، به حفر قبر براي قربانيان کوويد-۱۹ واداشته شدند.

مقامات محلي اندونزي به سي‌ان‌ان گفته اند کساني که از زدن ماسک خودداري کنند را مجبور به کندن قبر مي کنند تا آن ها را متقاعد به استفاده از ماسک کنند.

تاکنون ۳ مرد ميانسال و ۵ مرد جوان تر به همين شکل مجازات شده اند.

مقامات محلي مي گويند اين منطقه با کمبود گورکن مواجه است و در حال حاضر فقط ۳ نفر در آنجا به اين کار مشغول اند به همين دليل آن ها با خود فکر کردند بهترين کار اين است که کساني که قانون زدن ماسک را زير پا مي گذارند را به کمک گورکن هاي اين منطقه بفرستند و اميدوارند اين تنبيه بتواند تأثير بازدارنده اي در نقض اين قانون داشته باشد.

به گفته ي مقامات محلي اندونزي، ناقضان قانون زدن ماسک، اجساد را دفن نمي کنند، بلکه فقط قبر براي آن ها حفر مي کنند.

مجازات هاي ديگري هم براي کساني که از استفاده از ماسک خودداري کنند درنظر گرفته شده، مثل پرداخت ۱۵۰ هزار روپيه (معادل ۱۰ دلار) جريمه، تميز کردن مکان هاي عمومي يا انجام حرکت شنا.

اندونزي از زمان آغاز همه گيري کرونا بيشتر از ۲۳۳ هزار مورد ابتلا به اين ويروس داشته و بيشتر از ۹ هزار نفر در اين کشور جان خود را بر اثر بيماري کوويد-۱۹ از دست داده اند.

در هفته هاي اخير، آمار ابتلا به ويروس کرونا در اندونزي روندي صعودي داشته، گرچه مشخص نيست که آيا مجازات هايي مثل حفر قبر يا خوابيدن در تابوت خالي در مکان هاي عمومي مردم را به رعايت قانون زدن ماسک ترغيب کرده است.

دولت اندونزي به دليل ناکارآمدي در مهار ويروس کرونا از سوي مردم خود مورد انتقاد قرار است که مي گويند مقامات اين کشور به موقع براي کنترل بيماري اقدام نکرده اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره