برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خصلتی از اباعبدالله (ع) که عالم را به‌سوی ظهور حرکت می‌دهد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
خصلتی از اباعبدالله (ع) که عالم را به‌سوی ظهور حرکت می‌دهد

تسنيمانقلاب اسلامي، بيداري اسلامي، جريان اربعيني و پديده‌هايي که جهان تا ظهور به خود مي‌بيند، همگي از چشمۀ اصلاحگري اباعبدالله سيراب مي‌شوند.
 

حجت‌الاسلام سعيد اصفهانيان ؛ اباعبدالله امام صالحين و فرزندش مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف، اباصالح است. امام حسين عليه‌السلام در روايتي فرمود «إنّما خَرَجْتُ لطَلب الإصلاح في أمّة جدّي رسول الله؛ من براي طلب اصلاح در امت جدم رسول الله خروج کردم.» دليل خروج من اين است که قصد داشتم در امت جدم اصلاح صورت گيرد. اين اصلاح که در آن زمان سامان نيافت بلکه مقدماتش شکل گرفت. مقدمات اصلاحي که جريانات مختلف را کمک مي‌کند تا در نهايت جامعۀ مهدوي حاکم بر زمين شود. انقلاب اسلامي، بيداري اسلامي، جريان اربعيني و پديده‌هايي که جهان تا ظهور به خود مي‌بيند، همگي از چشمۀ اصلاحگري اباعبدالله سيراب شده و سيراب مي‌شود.

وي افزود: ابراهيم عليه السلام تقاضايي از خدا مي‌کند «رَبِّ هَبْ لِي حُکْماً وَ أَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ؛ پروردگارا، به من حکمت و دانش مرحمت فرما و مرا به صالحان ملحق کن» خداوند اين تقاضاي ابراهيم (ع) را چهار بار در قرآن پاسخ مي‌دهد، اما الحاق ايشان به صالحين را به دوران ديگري موکول مي‌کند «وَ إِنَّهُ فِي الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِينَ»؛ سرزمين مهدويت، سرزمين اصلي براي اصلاحگري است. يوسف عليه السلام هم تعابيري مشابه دارد و خداوند ماجراي ايشان را با صالحيتِ در زمان مهدويت گره مي‌زند. از ميان 27 رسولي که نام آنها در قرآن ذکر شده است، به تصريح قرآن 14 نفر ماجرايشان با صالحيت گره خورده است، اما اساساً کل رسولان و انبياي الهي در مسير صالحيت گام برداشتند. 

اصفهانيان ادامه داد: اين ماجرا در شب عاشورا هم نمودي جدي دارد، آن زمان که اباعبدالله بيان مي‌دارد همگي آزاديد و برويد، اما اصحاب ابراز وفاداري مي‌کنند، مي‌فرمايد «قُدَّامَ الْقَائِمِ عَلَامَاتٌ؛ در پيش از قائم علامت‌هايي است»؛ يعني ماجراي ما با آينده و مهدويت گره خورده است. در روز عاشورا هم حداقل در دو مقطع تبيين ساخت و ساز صالحانه خويش نسبت به مهدويت را دارند و جالب اينکه در دوران رجعت‌ها اول فردي که رجعت مي‌کند، امام حسين عليه‌السلام است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره