برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

آداب معاشرت عجیب نپالی ها؛ استفاده از چانه به جای انگشت اشاره!

منبع
خراسان
بروزرسانی
آداب معاشرت عجیب نپالی ها؛ استفاده از چانه به جای انگشت اشاره!

خراسان/ نپال، کشوري آسيايي در شمال هندوستان است که به‌دليل سنت‌ها و قوم‌هاي متعددش پر از بايدونبايدهاي فرهنگي است. نپالي‌ها خيلي‌راحت با شما دوست مي‌شوند پس براي به‌دست آوردن دل‌شان به‌عنوان يک غيرنپالي مي‌توانيد براي سلام کردن به‌شيوه خودشان رفتار کنيد. به اين‌ترتيب که دست‌ها را به‌حالت دعا به‌هم مي‌چسبانيد و مي‌گوييد: «ناماسته» يعني من به  اعتقادات تو احترام مي گذارم  و اگر مي‌خواهيد نهايت احترام و ادب را در برابر سلام‌شان نشان دهيد، بايد بگوييد: «ناماسکار». طرز گفتن «بله» و «خير» نپالي‌ها خيلي گيج‌کننده است.

براي اعلام موافقت، سر را بالا مي‎برند، به يک‌طرف کج مي‎کنند و بعد به جهت مخالف پايين مي‌آورند. براي مخالفت هم يکي از دست‌ها را درحالي ‌که کف آن رو به مخاطب است، بالا مي‎برند و کمي از مچ تکانش مي‌دهند و همه اين حرکات را با سرعت بالا و در يک چشم‌به هم‌زدن انجام مي‌دهند. ضمنا در نپال براي نشان‌دادن چيزها و اشاره کردن، بيشتر از چانه استفاده مي‌کنند تا انگشت. مردم اين سرزمين آداب مهماني جالبي هم دارند.

اگر مهمان‌شان شديد بهتر است با خودتان ميوه يا شيريني ببريد و انتظار تشکر کردن هم نداشته‌باشيد چون نپالي‌ها در اين مورد بي‌تعارف‌اند و مراسم هديه‌گرفتن و هديه‌دادن را برخلاف ما ايراني‌ها بي‌سرو صدا انجام مي‌دهند. يادتان باشد که کمتر از مقداري که اشتها داريد غذا بکشيد چون کشيدن دوباره غذا درحکم تعريف از غذاي ميزبان است.


نويسنده : فاطمه قاسمي
  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره