نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

اسلوونی، منطقه خلاق غذای اروپا در سال ۲۰۲۱

منبع
کجارو
بروزرسانی
اسلوونی، منطقه خلاق غذای اروپا در سال ۲۰۲۱

کجارو/ کشور اسلووني به‌دليل تنوع غذايي و همچنين توسعه زندگي پايدار و کيفيت زندگي، جايگاه منطقه خلاق غذا در قاره اروپا در سال ۲۰۲۱ را کسب کرد. اين جايزه توسط انستيتوي بين‌المللي غذا، فرهنگ، هنر و گردشگري (IGCAT) به کشور اسلووني اعطا شد.

کشور اسلووني براي دريافت اين جايزه بايد به يک هيئت تحقيق ثابت مي‌کرد که پروژه‌ها و برنامه‌هاي کافي و متنوعي را در حوزه غذا و آشپزي در کشور خود گسترش داده است. در اين هيئت، متخصصاني از زمينه‌هاي مختلف مانند گردشگري، فرهنگ، مهمان‌نوازي و کشاورزي حضور داشتند. ماموريت اين گروه حمايت از اسلووني و کسب اطمينان از آمادگي اين کشور براي انجام چالش‌هاي روند دريافت اين جايزه بود.


پخت نان در رستوران «سوکول» (Sokol) در اسلووني. عکس از «جاناتان اسميت» (Jonathan Smith)


اسلووني، تنها کشور اروپايي است که کوه‌هاي آلپ، مديترانه، فلات «کارست» (Karst) و جلگه «پانوني» (Pannonian Plain) را به هم متصل مي‌کند. طبق گزارش‌هاي انستيتوي بين‌المللي غذا، فرهنگ، هنر و گردشگري (IGCAT)، چشم‌انداز و طبيعت فوق‌العاده متنوع اين کشور با يک فرهنگ رنگارنگ و غذا گره خورده است. فلسفه آشپزي اين کشور مبتني بر اصل «استفاده از محصولات تازه در آشپزي» (garden to table) است و اين اصل در روابط نزديک بين آشپزها و توليدکنندگان محلي و همچنين ارتباط بين چشم‌اندازهاي طبيعي اسلووني و تجارب سنتي آشپزي منعکس مي‌شود.

انجمن گردشگري اسلووني براي حمايت بيشتر از تعهد کشور اسلووني به تهيه و توليد غذاي سبز در همه سطوح، يک برچسب جديد با عنوان «غذاي سبز اسلووني» را معرفي مي‌کند؛ برچسبي که در آينده، بخشي از طرح سبز گردشگري اسلووني خواهد بود. اين برنامه صدور گواهينامه، از مقاصد و ارائه‌دهندگان خدماتي که  اصل پايداري به محيط زيست را در هسته اصلي فعاليت‌هاي خود قرار مي‌دهند، تجليل مي‌کند.

انجمن گردشگري اسلووني اخيرا وب‌سايت جديدي را راه‎اندازي کرده است که داستان کامل غذا و آشپزي را در اسلووني روايت مي‌کند. بخش ويژه‌اي از اين برنامه به داستان‌هاي سرآشپزهاي خلاق و پيوند آن‌ها با توليدکنندگان محلي و مواد اوليه با کيفيت اختصاص يافته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar