برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ناگفته‌هایی از سیره حضرت فاطمه (س)

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ناگفته‌هایی از سیره حضرت فاطمه (س)

باشگاه خبرنگاران/ بي ترديد زندگي حضرت صديقه کبري (س) سرشار از معنويات و زيبايي هاست. زيبايي‌هايي که هر کدام مي‌تواند نجات بخش زندگي هر خانواده باشد. سيره عملي حضرت زهرا (س) نکات عجيب و جالبي دارد. نکاتي که کمتر به آن پرداخته مي‌شود. برخي مي‌گويند، توجه به موضوعات عاليِ اخلاقي و ايمان فراوان به اسلام هميشه در کانون توجه شيعيان بوده است. برخي مي‌گويند به همين دليل برخي نکات مهم، اما جزئي در زندگي حضرت فاطمه (س) مغفول مانده است.

حجت الاسلام و المسلمين تبريزي کارشناس مذهبي و پژوهشگر ديني نيز معتقد است بايد بيش از اين به نکات مهم از سيره حضرت زهرا (س) پرداخته شود. وي در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: معمولا برخي نکات را از زندگي حضرت زهرا (س) درک نمي‌کنيم. نکاتي که شايد حلال مشکلات زندگي خودمان باشد. يکي از اين نکات ريز توجه به همسر و رعايت ريزه کاري‌هايي است که شايد بي توجهي به آن‌ها زن و شوهر را از يکديگر دل سرد مي‌کند.

وي افزود: در سال ۸۷ از هر شش ازدواج يک مورد به طلاق منجر مي‌شد. اين آمار در سال ۹۷ به سه ازدواج افزايش يافت. يعني آمار طلاق طي ۱۰ سال سه برابر شد. از طرفي يکي از دلايل افزايش طلاق دلسردي زوجين نسبت به يکديگر است. خيلي از زن و شوهر‌ها به نظافت، رعايت بهداشت، حفظ ظاهر آراسته و مرتب بودن و ديگر موضوعات توجهي ندارند. يعني زن و شوهر‌ها تصور مي‌کنند نبايد براي لحظه لحظه خود بهترين ظاهر و عملکرد را داشته باشند. همين موضوع باعث نابود شدن زندگي مي‌شود.

اين کارشناس مذهبي ادامه داد: بي توجهي زن و شوهر‌ها به همين نکات سبب شکل گيري طلاق مي‌شود. اين در حالي است که حضرت زهرا (س) با وجود ساده زيستي، به نکات ريز هم توجه فراواني مي‌کردند. حضرت زهرا (س) ديده بودند که پيامبر (ص) با همسرشان چگونه رفتار مي‌کردند و به چه موضوعاتي توجه داشتند. وقتي سه زن که از همسرانشان گله داشتند، نزد رسول خدا (ص) آمدند، گفتند همسران ما بوي نامطبوعي مي‌دهند، پيامبر (ص) خيلي ناراحت شدند. سپس ايشان در سخنراني براي مردان در مساجد فرمودند، کسي که به همسر خود توجه نکند و بوي خوشي ندهد از من نيست.

ناگفته‌هايي از سيره حضرت فاطمه (س)/ ماجراي خريد عطر گران قيمت چه بود؟

حجت الاسلام و المسلمين تبريزي در ادامه بيان کرد: حضرت زهرا (س) نيز پرورش يافته مکتب پدرشان يعني خاتم الانبياء (ص) هستند و طبيعتا اين موضوعات را رعايت مي‌کنند. نقل شده است که وقتي عمار براي خريد عطر به بازار مي‌رفت، به حضرت زهرا (س) فرمودند پدرتان به من فرمودند عطر‌هاي خوش براي جهيزيه دخترم تهيه کن. اين در حالي است که ظرف حضرت زهرا (س) سفالي بود، اما عطر خوش بو و ارزشمند خريداري مي‌کردند. حتي نقل شده است که بانوي دو عالم در لحظات پاياني عمر شريفشان براي عبادت، عطر خوش بو استفاده مي‌کردند. خروجي چنين زندگي و رعايت چنين نکاتي تولد امام حسن (ع)، امام حسين (ع) و حضرت زينب (س) است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره