نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

چهره عجیب موش رو به انقراض، محققان را شگفت زده کرد!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چهره عجیب موش رو به انقراض، محققان را شگفت زده کرد!

باشگاه خبرنگاران/در سال ۲۰۱۸، کارشناسان بومي، مأموريتي اکتشافي را در گينه غربي آغاز کردند. آن‌ها به سرعت متوجه شدند که يک گونه موش در معرض خطر در اين مکان زندگي مي‌کند، اما بعد از ديدن چهره عجيب اين حيوان شگفت زده شدند. چندي پيش نيز  يکي از تله‌ها موش عجيبي را به دام انداخت که باعث وحشت محققان شد.

اين موش تازه کشف شده داراي خز نارنجي بوده و از بال‌هايي طوسي استفاده مي‌کند. محقق و مقام مسئول گونه‌هاي در معرض انقراض گفت که کشف اين گونه جديد براي او نشان دهنده يک هدف مادام العمر است و او هرگز فکر نمي‌کرد که روزي محقق شود.  مقام ديگري بعد از کشف اين حيوان در حال انقراض گفت:" هر گونه از حيوانات در زندگي اهميت خود را دارد و موش تازه کشف شده از نظر شکل واقعا شگفت انگيز است. "

موش جديد معروف به Myotis nimbaensis، در قله‌هاي کوهستان زندگي مي‌کند. اريک باکو يکي از محققان  پروژه موش‌هاي صحرايي در دانشگاه مرو در کامرون، گفت: "وقتي اولين بار اين حيوان را ديدم، فکر کردم که اين يک موش معمولي است. اما پس از قرار دادن آن در بازرسي دقيق، به منظور رصد جزئيات ويژگي‌هاي آن، متوجه شدم که اين موجود کشف شده در گينه، واقعا گونه جديدي است که قبلا شناسايي نشده بود." 

شايان ذکر است معاينات ژنتيکي زيادي انجام شد و مشخص شد که موش صحرايي کشف شده در گينه حداقل ۵ درصد با نزديکترين موش متفاوت است. محققان مي‌گويند اين موش‌ها براي تنوع زيستي بسيار مهم هستند، حتي اگر در مقايسه با ساير حيوانات بزرگتر معمولا زياد مورد توجه قرار نگيرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره