logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

زیبایی های کشور آفریقایی مراکش

منبع
کارناوال
بروزرسانی

کارناوال/ ويديويي از ديدني هاي مراکش را با شما به اشتراک گذاشته‌ايم تا زيبايي‌هاي اين کشور آفريقايي را براي‌تان به تصوير بکشيم. در اين ويديو مي‌توانيد گوشه‌اي از جاذبه هاي مراکش را ببينيد و بيشتر با اين خطه آشنا شويد. در کنار تماشاي اين ويديو از کشور مراکش، چندي از جاذبه‌هاي اين سرزمين را نيز به شما معرفي مي‌کنيم تا بيشتر از مراکش يا مغرب بدانيد. 

ميدان و بازار جما الفنا | Jemaa el-Fnaa: اين يک ميدان و بازارگاه در منطقه شهري مدينه است که به عنوان بافت تاريخي شهر شناخته مي‌شود. از جما الفنا به عنوان ميدان اصلي کشور مراکش ياد مي‌کنند و اين مکان هميشه ميزبان افراد محلي و بسياري از گردشگران است. 

باغ ماجوريل | Majorelle Garden: اين باغ در منطقه کليز از شهر مراکش واقع شده است و نامش را به ياد موسس اين باغ، که نقاشي فرانسوي به نام جاک ماجوريل بود چنين گذاشته‌اند. در سال ۲۰۱۷ تاجري فرانسوي نماي ساختمان‌هاي اين باغ‌ها را به رنگ آبي درآورد تا زيبايي و چهره منحصر به فرد آن دوچندان شود. بايد اشاره کنيم در اين باغ توريستي، انواع درختان و گل‌هاي کمياب از ۵ قاره جهان به چشم مي‌خورد و از جمله آن‌ها مي‌توان به انواع کاکتوس‌ها اشاره کرد. 

مسجد حسن دوم | Hassan II Mosque: اين مسجد زيبا در شهر کازابلانکا يا دارالبيضاء واقع شده است و بخشي از آن بر روي آب قرار دارد که چشم‌اندازي تماشايي به آن داده است. اين بنا بين سال‌هاي ۱۹۸۷ ميلادي تا ۱۹۹۳ ميلادي ساخته شد و آن را به مناسبت مناسبت شصتمين سال تولد حسن دوم، پادشاه مراکش افتتاح کردند.

شفشاون | Chefchaouen: شفشان يکي از شهرهاي مراکش به حساب مي‌آيد، اما به خاطر زيبايي و ساخت شهري منحصر به فرد، مي‌توان آن را در فهرست جاذبه‌هاي مراکش قرار داد. اين شهر در شمال شرقي کشور مراکش قرار دارد و به خاطر ديوارهاي سراسر آبي‌اش، به آن لقب مرواريد آبي را داده‌اند. برخي از افراد باورد دارند اين شهر توسط يهودي‌هاي مهاجر به رنگ آبي درآمده است، چرا که بنابر يکي از باورهاي يهوديان، در نقاشي‌هاي به رنگ آبي مي‌توان آسمان و عظمت خداوند را در زمين منعکس کرد؛ البته بايد ذکر کنيم که امروزه ردي از اين يهودي‌ها در شهر ديده نمي‌شود و بيشتر جمعيت شفشاون را مسلمانان تشکيل داده‌اند.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره