بازده/ افکار و احساسات شما، و ارتعاشات ذهنی و عاطفی ساطع شده از شما، جو را در اطراف شما ایجاد می‌کند. افرادی که در مجاورت شما هستند، این جو را حس می‌کنند و تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند. این جو نگرش آنها نسبت به شما را نیز تعیین می‌کند. این بدان معناست که تغییر افکار شما بر محیط شما، نحوه درک جهان و نحوه برخورد افراد با شما تأثیر می‌گذارد. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۲ روش ایجاد جو مثبت و دوری از انرژی های منفی را بدانید.

– آیا گاهی اوقات، در تماس با افراد خاصی احساس نارضایتی یا حتی افسردگی می‌کنید؟
– آیا گاهی احساس خستگی می‌کنید، گویی انرژی شما از بین رفته است؟
– آیا افکار منفی بدون دلیل وارد ذهن شما می‌شوند؟

این می‌تواند به این دلیل باشد که تحت تأثیر ارتعاشات منفی ذهنی و عاطفی منتقل شده از ذهن افراد منفی قرار می‌گیرید.

در مواقع دیگر، ممکن است احساس نشاط، شادی و الهام کنید یا آرامش درونی را تجربه کنید. این اغلب نتیجه ارتعاش مثبت برخی افراد خاص است.

لطفاً همیشه به یاد داشته باشید، هرچه کنترل بیشتری بر ذهن و افکار خود داشته باشید، آرامش بیشتری پیدا می‌کنید و افراد دیگر کمتر می‌توانند بر شما تأثیر بگذارند.

شما می‌توانید به یک نیروی مثبت تبدیل شده و محیط و افراد پیرامون خود را تحت تأثیر قرار داده و دگرگون کنید. با آگاهی بیشتر از افکاری که فکر می‌کنید و احساساتی که تجربه می‌کنید می‌توانید این کار را انجام دهید. این امر، دست کم در ابتدا به توجه، نظم و پشتکار نیاز دارد.

جو مثبت چیست؟
– جوی که در آن همه چیز هماهنگ و سرشار از خوش بینی است و روابط خوب هستند.
–  یک محیط مثبت و پر از حسن نیت است.
– در این نوع محیط، هیچ احساس منفی، آسیب زدن یا خصومت وجود ندارد.
– در این نوع محیط اصطکاک کمتر، درک بیشتر و تمایل بیشتری برای کمک وجود دارد.

ما در مورد یک آرمانشهر صحبت نمی‌کنیم. بلکه در مورد هماهنگ کردن و شاد کردن محیط شما، با اصطکاک کمتر صحبت می‌کنیم. ما در مورد محیط خودتان، در خانه، در محل کار، با دوستان و هر کجا که باشید صحبت می‌کنیم. این چیزی است که از عهده شما هم برخواهد آمد.

چگونه یک جو مثبت ایجاد کنیم
شما می‌توانید احساسات مثبتی را وارد زندگی خود کنید. این به خود شما، به نگرش و نحوه نگاه شما به زندگی و اتفاقاتی که می‌گذرانید بستگی دارد. حتی اگر همه چیز سخت و دشوار باشد. شما می‌توانید نور را وارد زندگی خود کنید.

شما ممکن است تمایلی برای تلاش در تغییر نگرش و ایجاد تغییرات کوچک در زندگی خود نداشته باشید. شما باید بالاتر از این بی میلی و مقاومت درونی بروید. تلاشی که شما ملزم به انجام آن هستید زیاد نیست، اما پاداش آن بسیار زیاد است.

در اینجا چند نکته ساده آورده شده است که با هم می‌بینیم.

۱. نگرش مثبت مهم است. مقالات زیادی در مورد این موضوع در وب‌سایت‌های متفاوت وجود دارد و اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر را نیز می‌توانید از طریق کتاب‌هایی که در این باره نوشته شده‌اند، به دست بیاورید.

۲. ذهن خود را با توجه بیشتری به کاری که انجام می‌دهید متمرکز نگه دارید. این کار ذهن شما را برای انتقال ارتعاشات قوی‌تر آموزش می‌دهد و همچنین توجه شما را از تفکر منفی دور می‌کند.

۳. تمرینات تمرکز را انجام بدهید. این کار توانایی شما را در انتخاب افکار تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند انرژی مثبت بیشتری را وارد افکارتان کنید.

۴. مدیتیشن تمرین کنید. این کار باعث آرامش و شادی شما می‌شود و همچنین به شما کمک می‌کند ارتعاشات آرام‌تری را به پیرامون خود منتقل کنید.

۵. در ذهن خود تجسم کنید، فقط آنچه واقعاً می‌خواهید اتفاق بیفتد و چیزی که می‌تواند به شما یا افراد دیگر آسیب برساند را اصلا تجسم نکنید.

۶. با فکر کردن در مورد تجربیات مثبت گذشته، احساس خوشبختی را در خود تقویت کنید و خود را در آنها تجربه کنید. احساس کنید که چگونه این خوشبختی فضای اطراف شما، اتاق، خانه، دفتر، اتوبوس و قطار یا هرجای دیگر را پر می‌کند.

۷. نور روشن، پر از زندگی، شادی و ارتعاشات مثبت را تجسم کنید، بدن و مکانی را که در آن هستید را پر از آن نور کنید.

۸. با آویختن تصاویر زیبا و گذاشتن گلدان و گیاه در محیط، خانه و دفتر کارتان را زنده‌تر کنید.

۹. پنجره های اتاق خود را مرتباً باز کنید تا هوای تازه و نور به داخل آن وارد شود.

‍۱۰. سعی کنید نسبت به مردم مهربان و ملاحظه باشید و درک بیشتری داشته باشید.

۱۱. اگر احساس خشم و رنجش کردید باید روی این موضوع کار کنید. این برای سلامتی شما خوب نیست، روابط را خراب می‌کند و فضای مثبتی ایجاد نمی‌کند.

۱۲. بدن خود را ورزش دهید. این کار سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد، سلامتی شما را بهبود می‌بخشد و شما را به فردی خوشحال و خوش بین تبدیل می‌کند. یک فرد خوشبین و خوشحال محیط خود را به طرز مثبتی تحت تأثیر قرار می‌دهد و خوشبختی و مثبت بینی بیشتری را در میان اطرافیان به وجود می‌آورد.

به خاطر بسپارید، یک فکر نمی‌تواند فضای پیرامون شما را تغییر دهد، اما افکار مکرر باعث تغییر آن می‌شوند.

روش‌های پیشرفته دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند جو پیرامون شما را تحت تأثیر قرار دهند، اما این مقاله جای بحث در مورد آنها نیست.

ویلیام واکر اتکینسون در کتاب خود، “تأثیر ذهنی عملی و شیفتگی ذهنی” نوشت:

“وقتی یک فکر یا احساس در ذهن یا مغز یک فرد ایجاد می‌شود، انرژی تولید شده از مغز فرد به شکل امواج انرژی ذهنی خارج می‌شود و از نزدیکان فرد تا فاصله‌های دور بسته به قدرت فکری و احساسی که او دارد، گسترش می‌یابد. امواج فکری خاصیت بیدار کردن ارتعاشات مشابه را در ذهن افراد دیگر در حوزه آنها دارند. ”

همانطور که می بینید، افکاری که در سر دارثید و احساساتی که تجربه می‌کنید که بر شما و افراد پیرامون‌تان تأثیر می‌گذارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید

instagram.com/akharinkhabar