نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

هشت قاتل زنجیره‌ای زن در تاریخ!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
هشت قاتل زنجیره‌ای زن در تاریخ!

باشگاه خبرنگاران/ همه ما انسان‌ها وقتي اسمي از شرارت يا خشونت مي‌شنويم اولين واکنشي که داريم فکر کردن به مردان شيطان صفت و شرور است و درباره زنان اين گمان را نداريم که چه زنان بد و بدجنسي در دنيا زندگي کرده اند. نبايد فراموش کرد که زنان شيطان صفت بسياري در دنيا بوده‌اند و يا هنوز هم هستند که شايد در نگاه اول با ديدن آن‌ها پي به ذات خبيثشان نبريم.
در ادامه نه تنها قاتلان زنجيره‌اي، بلکه زنان کاملاً پليدي که باعث تراژدي غم‌انگيزي در زندگي بسياري از مردم شده‌اند را معرفي مي‌کنيم.

 ملکه ماري اول
تولد: ۱۵۱۶؛ مرگ: ۱۵۵۸
مري تنها فرزند هنري هشتم و کاترين آراگون بود که از نوزادي به عنوان ملکه رسيده بود. پس از مرگ ادوارد ششم و برکناري جين گري مري 9 روزه تاجگذاري شد، مري عمدتاً به خاطر بازگشت موقت و خشونت آميز انگليس به کليساي کاتوليک در ياد‌ها مانده است. بسياري از پروتستان‌هاي برجسته و معروف به دليل اعتقادات ماري اعدام شدند. از ترس چوبه دار ۸۰۰ نفر ديگر از پروتستان‌ها انگلستان را ترک کردند و تا زمان مرگ او نتوانستند به اين کشور برگردند.


 ميرا هندلي
تولد: ۱۹۴۲؛ مرگ: ۲۰۰۲
ميرا هندلي و ايان بردي مسئول «قتل‌هاي مور» بودند که از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ در منطقه منچستر بريتانيا اتفاق افتاد. اين دو هيولا با هم مسئول آدم ربايي، آزار جنسي، شکنجه و قتل سه کودک زير ۱۲ سال و دو نوجوان، ۱۶ و ۱۷ ساله بودند. يک کليد کشف شده در اختيار مايرا بود منجر به اثبات جرم‌هاي آنان شد. ساندرا ويلکينسون، وزير پليس، هرگز فراموش نکرده که هندلي و مادرش نلي، در حالي که به حياط دادگاه تکيه داده بودند، با خونسردي کامل شيريني مي‌خورند. در حالي که مادر به وضوح و قابل درک ناراحت بود، هندلي بي تفاوت و بي توجه به وضعيت خود به نظر مي‌رسيد.


 ايزابلا
تولد: ۱۴۵۱؛ مرگ: ۱۵۰۴
ايزابلا يکم از اسپانيا، که به حمايت از کريستف کلمب شهره شده و همسرش فرديناند دوم آراگون، مسئوليت امکان ايجاد اتحاد اسپانيارا بر عهده داشتند. احکام اخراجي که يهوديان و مسلمانان را مجبور به برکناري از شغل‌ها يا فرار از اسپانيا کرده بود توسط اين زوج اعلام شد. تقريباً ۲۰۰ هزار نفر اسپانيا را ترک کردند. متعاقباً کساني که تغيير دين را انتخاب کردند توسط دادستان تفتيش عقايد مورد بررسي قرار گرفتند.


 بورلي آليت
تولد: ۱۹۶۸
فرشته مرگ يا بورلي گيل آليت، يکي از شناخته شده‌ترين قاتلان زنجيره‌اي انگليس است. او که به عنوان پرستار اطفال کار مي‌کند، مسئول قتل چهار کودک و زخمي شدن جدي پنج کودک ديگر در مراقبت از آن‌ها است. گفته شده او از آمپول انسولين يا پتاسيم براي تسريع ايست قلبي استفاده مي‌کرد. آليت اگرچه به ۹ مورد مرگ يا جراحت محکوم شد، اما قبل از اينکه دستگير شود، در طي ۵۸ روز به ۱۳ کودک حمله کرد. آليت هرگز در مورد انگيزه جنايات خود صحبت نکرده، اما ابتلا به سندرم مونهاوزن درباره او اثبات شده است. اين اختلال شخصيت بحث برانگيز شامل الگويي از سوءاستفاده يا آسيب رساندن به شخصي است که تحت مراقبت از جاب بيمار قرار دارد تا بتواند توجه شما را جلب کند.


بِل گانِس
تولد: ۱۸۵۹؛ مرگ: ۱۹۰۸
خانم Belle Gunness يکي از منحصر‌ترين و خلاق‌ترين قاتلان زنجيره‌اي زن در آمريکا بود. او ۶ فوت (۱.۸۳ متر) قد و وزن بيش از ۲۰۰ پوند. (۹۱ کيلوگرم) داشت، او يک زن با نفوذ و قدرتمند از نژاد نروژي بود. اين احتمال وجود دارد که او هم شوهرش و هم همه فرزندانش را در زمان‌هاي مختلف کشته باشد، اما مسلم است که او بيشتر خواستگار‌ها، نامزد‌ها و دو دخترش، ميرتل و لوسي را به قتل رسانده است.
انگيزه اش براي اين قتل‌ها خالص و ساده بود. براي او بيمه‌هاي عمر و دارايي‌هاي سرقت شده يا کلاهبرداري از خواستگارانش منبع درآمدي شده بود. بيشتر گزارش‌ها تعداد کشته شدگان را بيش از ۲۰ قرباني طي چندين دهه نشان مي‌دهد، به گفته برخي اين تعداد بيش از ۱۰۰ نفر است.


مري آن کاتن
تولد: ۱۸۳۲؛ مرگ: ۱۸۷۳
خانم Mary Ann Cotton، زن انگليسي، يکي ديگر از قاتلان زنجيره‌اي انتفاعي است. او در سن ۲۰ سالگي با ويليام موبري ازدواج کرد. اين زوج داراي پنج فرزند بودند که چهار نفر از آن‌ها به دليل «تب معده و درد‌هاي معده» جان خود را از دست دادند. سه کودک ديگر متولد شدند و سه کودک ديگر فوت کردند. ويليام در ژانويه ۱۸۶۵ به دليل اختلال روده درگذشت. شوهر دوم او، جورج وارد، به دليل مشکلات روده و همچنين يکي از دو فرزند باقي مانده اش نيز به همين دليل فوت کردند. روزنامه‌هاي محلي کشف کردند که هنگامي که مري آن به شمال انگلستان نقل مکان کرد، او سه شوهر، يک نامزد، يک دوست، مادرش و دوازده فرزند را از دست داده بود و در کمال تعجب همه آن‌ها از تب معده مرده بودند. وي به دليل قتل بر اثر مسموميت با آرسنيک در ۲۴ آوريل ۱۸۷۳ در دورهمي شهرستان گائول به دار آويخته شد. او به آرامي درگذشت.

کاترين نايت
تولد: ۱۹۵۵
کاترين نايت اولين زن استراليايي که به حبس ابد طبيعي بدون آزادي مشروط محکوم شد، سابقه خشونت در روابطش را داشت. او دندان مصنوعي يکي از همسران سابق خود را له کرد و با فشار دادن گلوي همسرش توسط توله سگ هشت هفته‌اي شوهرش را کشت. او در زندگي با جان چارلز توماس پرايس او را با چاقوي قصاب پرايس را حداقل با ۳۷ بار اصابت چاقوي قصابي به ناحيه جلو و پشت بدنش مجروح کرد و بسياري از زخم‌ها به اندام‌هاي حياتي او نفوذ کرده بود. يادداشت انتقام جويانه‌اي را براي فرزندانش نوشت که خوشبختانه قبل از رسيدن کودکان به خانه توسط پليس کشف شد.

 اليزابت باتوري
تولد: ۱۵۶۰؛ مرگ: ۱۶۱۴
کنتس اليزابت باتوري بدنام‌ترين قاتل زنجيره‌اي در تاريخ مجارستان / اسلواکي محسوب مي‌شود. سال‌ها شايعاتي در مورد دختران دهقان گمشده منتشر شده بود که در قلعه کار خوبي مي‌کردند و ديگر هرگز ديده نمي‌شدند. يکي از اين شايعات به گوش پادشاه ماتياس دوم رسيد که وي مردي را به قلعه بزرگ Csejthe فرستاد. اين مرد‌ها يک دختر را زنده و يکي را در حال مرگ پيدا کردند. يکي ديگر زخمي و ديگران در بند بودند. جنايات توصيف شده و جمع آوري شده از شهادت شاهدان، شامل موارد زير است: ضرب و شتم شديد در مدت زمان طولاني، استفاده از سوزن، سوزاندن يا مثله کردن دست‌ها، گاهي اوقات نيز صورت، گاز گرفتن گوشت صورت، بازو‌ها و ساير قسمت‌هاي بدن و گرسنگي دادن به قربانيان. تصور مي‌شود تعداد کل قربانيان صد‌ها نفر در طي يک دوره بيست و پنج ساله باشد. به دليل موقعيت اجتماعي اليزابت هرگز محاکمه نشد، اما تا زمان مرگ در حصر خانگي در يک اتاق مجرد ماند. همچنين ايده‌اي که کنتس در خون قربانيان خود غسل مي‌کرده نيز مطرح است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره