نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دیدنی-خواندنی

10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند!

منبع
بروزرسانی
10 گیاه عجیب در دنیا که همه به دنبال آن هستند!

طلا/ باغباني به عنوان يکي از آرامش بخش ترين فعاليت هاي جهان در نظر گرفته مي شود. باغباني شما را از استرس دور مي‌کند و به شما انرژي ميدهد. در حالي که شخصي بطور مداوم درگير باغباني و ساير فعاليتهاي مرتبط است ، با همه گياهان رابطه نزديک دارد و بيشتر آنها را مي شناسد. اما آيا مي دانيد گياهان خاصي در جهان وجود دارند که جزو نادر ترين گياهان در جهان به شمار مي‌روند. اين گياهان با ظاهري عجيب و غريب شما را متعجب خواهند کرد. برخي از آن ها فقط يک نمونه در جهان دارند، برخي از آنها فقط در جاهايي خاص از دنيا وجود دارند و خب برخي از الان منقرض شده به شمار مي‌روند. تا حالا در مورد خواص و يا ويژگي هاي درماني اين گياهان چيزي گفته نشده است. اما به سبب نادر بودن آنها مطمئنا تحقيقاتي در مورد آن انجام شده است.
بياييد نگاهي به 10 گياه برتر نادر در جهان بيندازيم:

1. رافلزيا آرنولدي
اين گياه که بزرگترين گل جهان شناخته مي شود ، يکي از نادرترين گياهان در جهان است. Rafflesia Arnoldii ، همچنين به عنوان گياه جسد شناخته مي شود ، اين نام به دليل بوي بد آن که شبيه گوشت پوسيده است به اين گياه داده شد. برخلاف گلهاي ديگر ، اين گياه بوي مطبوعي ندارد و مي توانيد اين گل را در جنگلهاي انبوه باران سوماترا ، اندونزي ، مالزي و بنگکولو پيدا کنيد.

2. Encephalartos Woodii
يکي از نادرترين گياهان جهان Encephalartos Woodii است که اکنون فقط در محلي که از زولو لند منتقل شده است حفاظت شده و محدود به باغ گياه شناسي است. اين گياه در آفريقاي جنوبي يافت مي شود و در طبيعت منقرض در نظر گرفته مي شود و همه نمونه ها از نوع کلون هستند. انواع سيکاد آن گياهان نر و ماده داشت ، اما مدتها پيش هيچ نمونه اي از گياه ماده يافت نشد. به همين دليل تکثير وجود ندارد و گياه نر اکنون حفظ شده است.


3. نپنتس تناکس
يکي از گياهان عجيب و غريب گياه Nepenthes Tenax است که يکي از گياهان نادر در جهان محسوب مي شود. اين گياه با شباهت زيادي به گياه پارچ ، تا ارتفاع 100 سانتي متر با گل پارچ شکل در بالا ، با قد 15 سانتي متر رشد مي کند. اين يک گياه دشت استراليايي بسيار نادر است که بومي شمال کوئينزلند است. اين گياه اکنون بخشي از گونه هاي در معرض خطر جهان است.


4. ولويچيا
يکي از طولاني ترين گياهان زنده که به آن گياه فسيل زنده نيز مي گويند ، دوباره يکي از نادرترين گونه هاي گياهي است که در آفريقا يافت مي شود. اين گياه ظاهري عجيب داراي يک تنه چوبي ، ضخيم ، کوتاه و تنومند است. اين گياه سرعت رشد بسيار کندي دارد و اعتقاد بر اين است که 1000 تا 2000 سال روي زمين زندگي مي کند.


 
5. پنتانيا بايليسيانا
کسب يک مکان در کتاب رکوردهاي جهاني گينس. Pennantia Baylisiana دوباره يک گياه منقرض شده در جهان است که به ندرت پيدا مي شود به اين معني که به راحتي نمي توانيد آن را پيدا کنيد. اين گياه جنجالي بسيار بحران جنسيتي دارد ، برخي از دانشمندان سعي کردند اثبات کنند که اين يک پيدايش ماده است يا يک ماده مرد. اين گياه روند پيري آهسته اي دارد يعني تقريباً 10 سال کامل طول مي کشد تا کاملاً بالغ شود.

6. Amorphophallus Titanum (تيتان آروم)
اين گياه با ظاهري عجيب تنها در باغ گياه شناسي منطقه معروف به Rose Hills of Huntington يافت مي شود. اين گياه بدخلق فقط گاهي اوقات شکوفا مي شود و به نظر مي رسد مانند يک گل با يک گردش قرمز با يک فتيله داخلي رنگ بژ به نظر مي رسد. اين گياه از نادرترين و زيباترين گياهان جهان است.

7. ارکيده شبح
اين گياه عجيب و غريب شبيه شکل ارواح کوچکي است که بر بوته هاي آن آويزان شده اند. مانند ساير ارکيده ها ، اين نوع ارکيده برگ ندارد و رايحه سيب دارد. يکي از نادرترين گونه هاي ارکيده است که در جهان يافت مي شود و داراي شکوفه هاي کم رنگ و ساقه هاي نازک است. اين مناطق دورافتاده فلوريدا و کوبا است.

8. Dragon’s Blood Tree

اين درخت خون اژدها وقتي از پايين به آن نگاه مي شود شبيه شکل قارچ است. اگر مي خواهيد اين درخت نادر را ببينيد ، بايد به يمن سفر کنيد ، يک قايق اجاره کنيد و از جزيره سقطرا ديدن کنيد. شيره اين درخت به صورت خون قرمز است و اين درخت فقط در يک جزيره در سواحل يمن در کل جهان يافت مي شود.

9. ميدلميست قرمز
زيباترين گل امروزه در جهان نادرترين گل است. فقط دو نمونه از آن در جهان باقي مانده است: يکي در باغ هاي گياه شناسي در لندن و ديگري در نيوزلند. 200 سال پيش اين يکي از شکوفه ترين گل ها بود اما به دليل رشد بيش از حد اين گل ، اکنون در جهان منقرض شده است.

10. Orchid Slipper Rothschild
يکي از گرانترين گلهاي جهان چيزي است که براي تهيه يک گل بايد 15 سال طولاني صبر کنيد. اين گل حدود 5000 دلار براي هر شکوفه هزينه دارد و بدون شک نادرترين موردي است که در اين سياره زمين پيدا خواهيد کرد. اين ارکيده نادر و در معرض خطر در کوههاي مرتفع بورنئو يافت مي شود و سابقه اي در مورد کشف اين گياه وجود ندارد. اين ارکيده ظريف فقط در برخي از ارتفاعات رشد مي کند.

بنابراين اينها 10 ليست نادر گياهان موجود در سياره زمين ما بودند. اميدواريم از خواندن چنين گياهان بي نظيري که وجود دارد لذت برده باشيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره