برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

معمایی کاملا ساده که ۹۵.۵ درصد مردم نمیتوانند حل کنند!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
معمایی کاملا ساده که ۹۵.۵ درصد مردم نمیتوانند حل کنند!

باشگاه خبرنگاران/ اگر شما هم تابحال به اين نکته توجه کرده ايد که براي حل بسياري از معما‌ها نياز نيست که آنچنان که لازم است دقت کنيم و فقط با نگاهي ساده ميتوان به جواب آن‌ها دست پيدا کرد بايد بگوييم شما تنها نيستيد.

معما‌هاي مختلفي در دنيا وجود دارد که شايد اکثريت افراد در دنيا نميتوانند آن را به راحتي حل کنند و افرادي که شايد نابغه باشند بتوانند آن را حل کنند. با اين حال طبيعي است که بگوييم معما‌هاي سخت توسط نابغه‌ها درست ميشوند و يا طراحي ميشوند و توسط نابغه‌هاي ديگر پاسخ داده ميشوند.

اگر شما هم تابحال به اين نکته توجه کرده ايد که براي حل بسياري از معما‌ها نياز نيست که آنچنان که لازم است دقت کنيم و فقط با نگاهي ساده ميتوان به جواب آن‌ها دست پيدا کرد بايد بگوييم شما تنها نيستيد. بسياري از پيچيده‌ترين معما‌ها نيز از الگو‌هايي ساده پيروي ميکنند که فقط لازم است الگو‌هاي پنهان در آن‌ها ها را پيدا کنيم و با کنار هم گذاشتن تيکه تيکه‌هاي اين الگو مانند يک پازل به راحتي ميتوان به جواب آن دست پيدا کرد.

معمايي که ما در اينجا به شما نشان خواهيم داد در واقع از همين قاعده پيروي ميکند. الگو ساده‌اي دارد و جواب ساده‌اي نيز دارد. براي پيدا کردن جواب آن نيز لازم نيست از محاسبات پيچيده رياضي استفاده کنيد فقط کافي است خيلي ساده به الگوي پنهان در آن پي ببريد الگويي که هر روزه ممکن است در زندگي آن را انجام دهيم.

و، اما اين معماي ساده چيست؟


شايد شما فکر مي‌کنيد که در اين نمودار کوچک عدد شش در فضاي خالي قرار دارد. اما اينطور نيست! آيا مي‌دانيد چه چيزي بايد در جاي خالي قرار بگيرد؟

براي حل اين معما لازم نيست که يک نابغه رياضي باشيد. هرچند آنچه در حل اين مسئله کمک مي‌کند، کمي دانش در مورد ماشين است. دليل آن اين است که فضاي خالي بايد با "R" براي "دنده عقب" پر شود! اعتراف مي‌کنيم، همانطور که گفتيم دقيقا الگويي که هرروزه ممکن است براي شما هم تکرار شود.


 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره