برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

بلایی که باکتری گوشتخوار بر سر زن آورد!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بلایی که باکتری گوشتخوار بر سر زن آورد!

باشگاه خبرنگاران/حمله نوعي باکتري گوشتخوار به يک زن ۵۱ ساله انگليسي موجب قطع پاي اين زن و همچنين رساندن وي تا آستانه مرگ شد. «لوبنا تروت» در حالي از مرگ نجات يافت که به علت عفونت شديد به کما رفته و در معرض خطر مرگ قرار داشت. اين اتفاق هنگامي رخ داد که خانم تروت در تابستان سال ۲۰۱۹ براي گذراندن تعطيلات به مايورکا اسپانيا سفر کرده بود.

اين زن بر اثر حمله نوعي باکتري گوشتخوار به سپسيس (گندخوني) مبتلا شد. پزشکان براي نجات جان اين زن ميانسال مجبور به انجام چندين عمل جراحي و همچنين بريدن پا‌هاي وي شدند. تروت به تازگي در مصاحبه‌اي در اين باره گفت: «در آن تعطيلات هر روز صبح من براي دويدن بيرون مي‌رفتم. صبح روز آخر که براي دويدن رفته بودم حالم بد شد و زمين خوردم، طوري که دست‌ها و پاهايم زخمي و حتي کفشم پاره شد. افراد زيادي آنجا بودند و من بلند شدم و دويدم و سعي کردم وانمود کنم که حالم خوب است.»

تروت افزود: پس از چند روز همه چيز را فراموش کردم. وقتي به انگليس پرواز کرديم (برگشتيم) کشور با موج گرما روبه‌رو شده بود در حالي که من يادم مي‌آيد خيلي احساس سرما مي‌کردم. مي‌لرزيدم در حالي که بيرون هوا بسيار گرم بود. من تاري ديد پيدا کرده و تمام طول روز خسته بودم. يادم مي‌آيد يکبار در توالت روي زمين سقوط کردم. شوهرم با اورژانس تماس گرفت و پزشکان به همسرم گفتند که من دچار بيماري التهاب معده‌اي روده‌اي شده ام.

تروت چند روز بعد پس از احساس ضعف در پاهايش با پزشک خود تماس گرفت. سپس شوهرش او را به بيمارستان رساند و مشخص شد که او دچار سپسيس (عفونت خوني) شده است. سپس تعدادي از اندام‌هاي حياتي تروت از کار افتاد و او ظرف يک هفته به کما رفت. بنا به گفته تروت جراحان با انجام چند جراحي روي پاي او موفق شدند تا اين باکتري مضر را از بدنش خارج کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar