برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دیدنی-خواندنی

مفقودی‌هایی که دنیا را حیرت زده کرد

منبع
بروزرسانی
مفقودی‌هایی که دنیا را حیرت زده کرد

بدونيم/ تقريبا همه ما به اسرار و رمز و راز‌هاي قديمي علاقه داريم، اما اگر نگاهي به اين اتفاقات عجيب بيندازيد قول مي‌دهم نظرتان کمي تغيير مي‌کند.

اين‌ها مفقودي‌هايي هستند که هيچ نشاني از خود به جاي نگذاشته اند.

بتي پيج مانکن آمريکايي

بتي پيج مانکن معروف آمريکايي ناگهان در سال ۱۹۵۰ ناپديد شد. در واقع به مدت ۳ دهه کسي از مکان او اطلاعي نداشت. بعد‌ها مشخص شد که او در طول اين دوره زندگي آشفته‌اي را مي‌گذرانده. زندگي پر از بيماري‌هاي ذهني، فقر و ازدواج‌هاي ناموفق. تا اين که در سال ۲۰۰۸ در سن ۸۵ سالگي فوت کرد.

سرنشينان کشتي MV Joyita

مفقودي‌هايي که دنيا را حيرت زده کرد

در سال ۱۹۵۵ کشتي ماهيگيري MV Joyita ناپديد شد. اين کشتي مرتب سفر‌هاي ۴۸ ساعته از ساموآي غربي تا فاکائوفو در جزاير توکلائو داشت. تيم جستجو فقط توانستند لاشه کشتي را پيدا کنند، اما هيچ اثري از ۲۵ سرنشين آن نبود. محتويات کشتي ۵ هفته بعد شناور روي آب پيدا شد، اما باز هم هيچ خبري از سرنشينان کشتي نبود.

بمب افکن استراتژيک B-۴۷

مفقودي‌هايي که دنيا را حيرت زده کرد

در تاريخ دهم مارس ۱۹۵۶، ۴ بمب افکن استراتژيک پايگاه فلوريدا را براي يک پرواز بدون توقف به مقصد پايگاه هوايي گورير در موروکو ترک کردند. اولين توقف براي سوخت گيري بدون هيچ حادثه‌اي انجام شد، اما در دومين توقف به طور مرموزي يکي از بمب افکن‌ها ناپديد شد و تحقيقاتي که براي پيدا کردن آن انجام شد بي نتيجه ماند.

آمليا ارهارت

مفقودي‌هايي که دنيا را حيرت زده کرد

امليا ارهارت نخستين خلبان زن که پرواز‌هاي انفرادي در آتلانتيک داشت جايي براي خود در تاريخ باز کرد. حادثه مفقود شدن اين خلبان بيشتر از مهارت هايش او را مشهور کرد. هواپيماي او در سال ۱۹۳۷ هنگام پرواز بر فراز اقيانوس آرام مفقود شد و تنها توضيحي که مي‌توان براي اين اتفاق پذيرفت سقوط او در اقيانوس است. البته برخي هم معتقدند که توسط ارتش ژاپن دستگير شده است.

لوئيس لوپرنس

مفقودي‌هايي که دنيا را حيرت زده کرد

لوئيس لوپرنس نخستين فيلم تاريخ را فيلمبرداري کرده است و به همين دليل او را پدربزرگ فيلم ناميده اند. لوئيس پس از ملاقات برادرش در سال ۱۹۸۰ کاملا ناپديد شد و هيچ اثري از خودش به جا نگذاشت. خيلي‌ها معتقدند لوئيس خودکشي کرده يا غرق شده و يا ترور شده است.

پرواز ۳۷۰ هواپيماي مالزي

مفقودي‌هايي که دنيا را حيرت زده کرد

هواپيماي شماره ۳۷۰ مالزي يکي از مرموزترين موارد مفقودي در تاريخ مدرن است. اين هواپيما با ۲۲۷ مسافر و ۱۲ خدمه ابتدا از رادار اتاق کنترل زماني که در فضاي هوايي ويتنام بود ناپديد شد. هيچ سيگنالي از اين هواپيما دريافت نشد و بعد از تحقيقات نتوانستند اثري از آن پيدا کنند. به گفته‌اي دولت اوکراين اين هواپيما را فرونشانده است و برخي نيز معتقدند که خلبان هواپيما خودکشي کرده است.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره