نماد آخرین خبر

3 نکته‌ ساده برای افزایش بهره‌وری روزانه

منبع
يوکن
بروزرسانی
3 نکته‌ ساده برای افزایش بهره‌وری روزانه

يوکن/ چه تعريفي از بهره‌وري داريد؟ بهره‌وري به معناي انجام دادن کار با سرعت بيشتر و در زمان کمتر است. شايد يکي از نيازهاي دنياي امروز، داشتن بهره‌وري بالا در محيط کار است.

در اين مقاله، سه نکته را براي افزايش نظم و بهره‌وري در انجام فعاليت‌هاي روزمره معرفي مي‌کنيم:

1. زمان
انجام چند کار به صورت هم‌زمان سخت است و اغلب باعث کاهش بهره‌وري مي‌شود. امروزه مديريت زمان اهميت زيادي دارد. خواندن ايميل‌ها يا پاسخ دادن به تعداد انبوهي پيام تلگرام و کارهاي غيرمنتظره‌اي که پيش مي‌آيد، زمان زيادي از شما مي‌گيرد. دنيل لويتان، نويسنده کتاب «ذهن منظم» اين حالت را «ميل اخبار» نام‌گذاري مي‌کند.


ميل اخبار بيشتر از آن‌چه تصور کنيد وقت‌تان را مي‌گيرد. گلوريا مارک، استاد دانشگاه کاليفرنيا در پژوهش‌هاي خود متوجه شد بعد از انجام يک کار غيرمنتظره، 26 دقيقه زمان لازم است تا ذهن به حالت اول برگردد. براي اين‌که بهره‌وري خود را کاهش ندهيد و روزتان را به انجام کارهاي بي‌فايده نگذرانيد، توصيه‌هايي براي شما داريم:

روز خود را با اختصاص دادن زماني به خود شروع کنيد
در رسانه هاي اجتماعي به پيام‌ها و ايميل‌هايي پاسخ دهيد که لازم است. با پاسخ‌هاي مختصر و سريع، وظايف ديگران را مشخص کنيد. مسئوليت‌هاي بزرگتر را برنامه ريزي کنيد. گروه‌هايي که جنبه‌ي خبري دارند را حذف کنيد. از شبکه هاي اجتماعي براي مواقع لزوم استفاده کنيد.

از زمان رفت و آمدتان براي هماهنگي کارها استفاده کنيد
ديويد لاوندا، معاون استراتژي محصول در Harmon مي‌گويد:

 از زماني که در وسيله نقليه هستم براي هماهنگ کردن کارها و مرور کردن پروژه‌ي در دست کار، استفاده مي‌کنم. از اين رو وقتي به اداره مي‌رسم تصوير روشني از وضعيت پروژه‌ام دارم.

زمان ملاقات‌هايتان را تا 25 درصد کاهش دهيد
زمان زيادي صرف تنظيم مکالمات تلفني و گفتگوهاي بي‌فايده مي‌شود. اگر 15 دقيقه از زمان قرار ملاقات‌هايي که در روز با 5 نفر داريد را کم کنيد، 2250 ساعت در ماه به وقت شما اضافه مي‌شود. همين يک ربع، در سال به حدود 2 ماه کاري مي‌رسد.

وقت استراحت مشخصي داشته باشيد
کمي به خودتان استراحت دهيد و قرارهاي ملاقات را پشت سر هم نگذاريد، زيرا خستگي مانع تمرکزتان مي‌شود. اگر زمان استراحت مشخصي داشته باشيد، بهره‌وري و خلاقيت‌تان به طور قابل توجهي افزايش مي‌يابد. اگر مي‌توانيد 10 الي 20 دقيقه بعد از ناهار چرت کوتاهي بزنيد.

2. محيط اطراف
 
تا جاي ممکن در منزل کار کنيد
قطعا براي نوشتن مقاله، سند يا تحقيق نياز به تمرکز داريد اما ممکن است در محل کار به خاطر حواس‌پرتي‌هاي فراوان نتوانيد اين کار را به خوبي انجام دهيد. خيلي از کارفرماها ادعا مي‌کنند کارمنداني که در منزل از راه دور کار مي‌کنند، بهره‌وري بيشتري دارند.

اعلان موبايل و کامپيوترتان را قطع کنيد
نبايد به شبکه‌هاي اجتماعي اجازه دهيد حواس‌تان را پرت کنند. زمان مشخصي را به چک کردن ايميل‌ها و پيام‌ها اختصاص دهيد تا وقت‌تان هدر نرود.

3. طرز تفکر

به جاي ايميل زدن، صحبت کنيد
با همکارتان تلفني حرف بزنيد. اگر همکارهاي شما خارج از کشور هستند با آن‌ها از طريق رسانه‌هاي اجتماعي صحبت کنيد. با اين کار، بهتر متوجه منظور يکديگر مي‌شويد و هيچ سوء تفاهمي هم پيش نمي‌آيد.

مسائل چالش‌زا را به بخش‌هاي کوچکتر تقسيم کنيد
با اين کار سختي کمتري مي‌کشيد و کارهايتان را مدام به تعويق نمي‌اندازيد. يک راهکار موثر براي اين کار، استفاده از توسعه‌ي نرم افزاري چابک است. اين نرم افزار به گونه‌اي است که کارهايتان را به بخش‌هاي کوچکتر تقسيم مي‌کند تا بهتر از عهده‌شان بربياييد و استرس‌‌تان نيز کاهش يابد.

از ليست وظيفه استفاده کنيد
براي کاهش خطاي کاري، از ليست وظيفه استفاده کنيد. وقتي حجم کاري زيادي روي دوش‌تان است يا زمان محدودي داريد، ليست وظيفه به تمرکز هر چه بيشتر شما کمک مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره