برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
دیدنی-خواندنی

زیباترین کاخ‌های ریاست‌جمهوری دنیا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
زیباترین کاخ‌های ریاست‌جمهوری دنیا

باشگاه خبرنگاران/ رئيس جمهور يک کشور، هم مسئوليت‌هاي فوق العاده‌اي مهمي بر عهده دارد و هم از مزاياي اين مقام برخوردار مي‌شود. يکي اين مزيت ها، اقامت در کاخ‌هاي باشکوه رياست جمهوري است.

در اين گزارش به مرور باشکوهترين کاخ‌هاي رياست جمهوري در کشور‌هاي مختلف با تمرکز ويژه بر طراحي داخلي خواهيم پرداخت.

کاخ رياست جمهوري آک اردا، نورالسلطان، قزاقستان

زيباترين کاخ‌هاي رياست جمهوري دنيا +تصاوير

اين قصر در شهر نور سلطان، پايتخت جديد قزاقستان واقع شده است و بيش از ۳۵۰۰۰ متر مربع زيربنا دارد. اين کاخ در چهار طبقه بنا شده که طبقه اول شامل سالن‌هاي کنفرانس است. طبقه دوم دفاتر کارمندان رياست جمهوري را در خود جاي داده، طبقه سوم ويژه بزرگان خارجي و طبقه چهارم نيز سالن اجتماعات است. در اين کاخ از يک طرح طلايي لوکس با ۲۱ نوع مختلف سنگ مرمر براي کف استفاده شده است.

کاخ سفيد، واشنگتن دي سي، آمريکا

زيباترين کاخ‌هاي رياست جمهوري دنيا +تصاوير

از زمان جورج واشنگتن، اولين رئيس جمهور آمريکا، اين مکان به عنوان محل اقامت رسمي تمامي رؤساي جمهور اين کشور شناخته مي‌شود.

در کاخ سفيد فضاي داخلي وسيع براي اسکان رئيس جمهور، معاون رئيس جمهور و کارکنان رياست جمهوري در نظر گرفته شده است. کاخ سفيد در مساحتي به وسعت ۵۵۰۰۰ فوت مربع با ۱۳۲ اتاق و ۳۵ حمام ساخته شده است. شايد معروف‌ترين اتاق اين کاخ، اتاق بيضي باشد که دفتر رئيس جمهور و اتاق خواب لينکلن در آن واقع است.

کاخ کرملين، مسکو، روسيه

زيباترين کاخ‌هاي رياست جمهوري دنيا +تصاوير

کرملين يکي ديگر از اقامتگاه‌هاي اعجاب انگيز رياست جمهوري در تاريخ جهان است. اين بنا منحصربفرد پس از جان سالم بدر بردن از دو جنگ جهاني، اکنون محل اقامت رسمي رئيس جمهور روسيه است. کل زيربنا کرملين ۲۵۰۰۰ متر مربع و داراي پنج سالن پذيرايي است. اين کاخ با بهره گيري از رنگ طلايي و ديوار‌هاي مزين با آثار هنري فوق العاده، يکي از خيره کننده‌ترين فضاي داخلي کاخ‌هاي رياست جمهوري در جهان را دارد.

کاخ هوفبورگ، وين، اتريش

زيباترين کاخ‌هاي رياست جمهوري دنيا +تصاوير

کاخ هوفبورگ در وين نمونه ديگري از کاخ‌هاي رياست جمهوري با فرهنگ غني است. قدمت اين کاخ به قرن سيزدهم ميلادي برمي گردد و يک شاهکار کلاسيک دوره باروک محسوب مي‌شود. اين کاخ زماني محل اقامت امپراتور اتريش بود و اکنون اقامتگاه رسمي رئيس جمهور اتريش است. مساحت آن ۲۴۰ هزار متر مربع با ۱۹ حياط و ۲، ۶۰۰ اتاق است. هوفبورگ يکي از بزرگترين کاخ‌هاي رياست جمهوري در جهان است.

پالاسيو دا آلوورادا، برازيليا، برزيل

زيباترين کاخ‌هاي رياست جمهوري دنيا +تصاوير

کاخ رياست جمهوري برزيل از حيث زيبايي و طراحي از خيره کننده‌ترين انواع خود است. اين کاخ به سبک مدرن و معماري با رنگ‌هاي مينيماليستي مانند سفيد و خاکستري ساخته شده است. از بعد عمر بنا، آن را بايد يکي از جوانترين کاخ‌هاي رياست جمهوري در اين فهرست دانست. اسکار نيميير، معمار مشهور به سبک‌هاي مدرن معماري اين کاخ را طراحي کرد و در سال ۱۹۵۸ ساخت آن به اتمام رسيد. همچنين اين کاخ يکي از کاخ‌هاي کوچک از نظر مساحت است که فقط ۷۰۰۰ متر مربع مساحت و سه طبقه دارد.

کاخ اليزه، پاريس، فرانسه

زيباترين کاخ‌هاي رياست جمهوري دنيا +تصاوير

قدمت اين بنا به قرن هجدهم برمي گردد و از اواسط دهه ۱۸۰۰ به عنوان محل اقامت رسمي رئيس جمهور فرانسه مورد استفاده قرار گرفته است. اليزه ۳۶۵ اتاق و سه طبقه دارد که از طبقه همکف براي ديدار با بزرگان خارجي استفاده مي‌شود. طبقه اول شامل "اتاق طلا" است که رؤساي جمهور فرانسه هميشه از آن براي مطالعه استفاده مي‌کردند. فضاي داخلي آن مشابه ديگر کاخ‌هاي تاريخي اروپايي است. اليزه مملو است از ترکيب رنگ‌هاي طلايي و قرمز رنگ، آثار هنري و فرش‌هاي رنگارنگ و لوستر‌ها زيباست.

مجتمع رياست جمهوري، آنکارا، ترکيه

زيباترين کاخ‌هاي رياست جمهوري دنيا +تصاوير

اين کاخ جوانترين اقامتگاه رياست جمهوري در دنياست که درست چند سال پيش به عنوان محل اقامت رسمي اردوغان، رئيس جمهور ترکيه ساخته شد. گزارش شده هزينه ساخت آن بيش از ۶۰۰ ميليون دلار بوده است. طبقه همکف آن به مساحت ۳۰۰۰۰۰ متر مربع و در مجموع ۱۱۵۰ اتاق دارد. در ساخت اين کاخ از يک طراحي کاملا مدرن، با يک راه پله با طراحي منحصر به فرد استفاده شده و در آنجا حتي فرصت سرزدن به يک باغ گياه شناسي مهيا شده است. مساحت کاخ رياست جمهوري ترکيه ۳۰ برابر کاخ سفيد است!

کاخ بلويو، برلين، آلمان

زيباترين کاخ‌هاي رياست جمهوري دنيا +تصاوير

اين کاخ حدود دو دهه اقامتگاه رسمي رياست جمهوري آلمان بوده است. اين بنا داراي سه بال و دو طبقه است و از سبک معماري اوليه نئوکلاسيک پيروي مي‌کند. کاخ بلويو در اواخر قرن هجدهم از سوي مايکل فيليپ دانيل بومان، معمار آلماني به پايان رسيد. فضاي داخلي آن خيره کننده و ترکيبي متضاد از رنگ‌هاي کرم و قهوه‌اي تيره است.

کاخ پراگ، پراگ، جمهوري چک

زيباترين کاخ‌هاي رياست جمهوري دنيا +تصاوير

کاخ پراگ، يکي از قديمي‌ترين کاخ‌هاي رياست جمهوري دنياست (در قرن ۹ ساخته شده است) و به عنوان بزرگترين قلعه باستاني جهان نامش در کتاب رکورد‌هاي جهاني گينس ثبت شده است. فضايي داخلي آن در حدود ۷۰ هزار متر مربع است و در ساخت آن از رنگ‌هاي روشن و طلايي استفاده شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar