logo

داستان اولین ایموجی دنیا

منبع
نمناک
بروزرسانی
داستان اولین ایموجی دنیا

نمناک/ ايموجي ها در سال 1999 متولد شدند قبل از ايموجي ها اموتيکون ها رايج بودند. اولين اموتيکون ها :-) و :-( بودند که در گفتگو هاي متني در سال 1990 مورد استفاده قرار مي گرفتند. در واقع اين ايموتيکون ها احساسات را در قالب پيام نشان مي دادند. کم کم تعداد آن ها بيشتر و وسيع تر شد. 

ايموجي هايي که امروزه در اکثر ارتباطات مجازي به چشم ميخورند مثل هر چيز ديگري در اين دنيا، از جايي و توسط شخصي مسير خود را آغاز کرده است. اين شکلک هاي دوست داشتني تا چند سال پيش اينقدر شناخته شده نبودند اما امروزه از داخل فضاي مجازي خارج شده و حالا در برخي از فروشگاههاي اسباب بازي فروشي و ... هم براي خود جا باز کرده اند. با ما در اين بخش از نمناک همراه شويد تا با سازنده ي اوللين ايموجي دنيا آشنا شويد.

سازنده ي اولين ايموجي هاي جهان
اولين ايموجي در سال 1999 توسط يک هنرمند ژاپني به نام "شيگتاکا کوريتا" ساخته شد. "کوريتا" و تيمش روي پلتفرم اوليه موبايل به i-mode کار مي کردند و مي خواستند که يک رابط براي انتقال پيام از طريق يک راه ساده طراحي کنند.

به عنوان مثال آيکوني طراحي کردند که پيش بيني آب و هواي ابري را بتوان از طريق آن نشان داد بنابراين از تصاوير 12 در 12 پيکسل استفاده کردند که از داخل کيبورد انتخاب مي شد و در رابط کاربري i-mode قرار داشت و سپس آن را وارد حروف داخل کيبورد کردند.



مخترع خلاق ايموجي ها،در واقع با الهام از علائم هواشناسي، شکلک هاي ASCII که به سرعت در مسير محبوب شدن بودند و حالات صورت هاي همکاران و دوستانش، اولين سري ايموجي هاي 172 تايي را ابداع کرد. 

مسير ايموجي ها از اولين ايموجي تا امروز
176 ايموجي ساخته شده توسط کوريتا اکنون بخشي از کالکشن و مجموعه دائمي موزه هنر هاي مدرن در نيويورک است که نماد هايي از صورت را نشان مي دهد زيرا هدف اصلي آن ها نشان دادن صورت هايي کوچک در بيان احساسات بود.

سپس کاراکتر هاي ديگري مثل چتر، خورشيد، ابر و برف، ترافيک، ماشين، هواپيما، کشتي، تکنولوژي، موبايل، تلويزيون و... هم ساخته شدند اما اين کاراکتر ها به طور کامل اطلاع رساني نمي کردند. در واقع يک نوع احساس را در پيام متني انتقال مي دادند و پيام را از حالت سردي و بي روحي خارج مي کردند  زيرا تازه اول کار بودند. 

ايموجي ها بعد ها به سرعت در ژاپن شهرت پيدا کردند و رايج شدند. در ميانه سال 2000 بمبي از ايموجي ها روي کار آمد و کمپاني هاي خارج از ژاپن هم شروع به ساخت کردند. يکي از اين کمپاني ها اپل بود که ايموجي را در پلتفرم هاي ديگر هم استفاده کرد.

در سال 2007، يک نرم افزار بين المللي در گوگل يک گروه را جمع آوري کرد تا به ارتقا و پيشرفت ايموجي ها بپردازند و روي کامپيوترها هم کار کنند. 

کم کم اعداد روي کيبورد کامپيوتر هم براي ساخت ايموجي ها کد گزاري شدند و يونيکد ها ايجاد شدند. البته همه کامپيوترها اين يونيکد ها را به شکل يکسان نشان نمي دادند  اما در نهايت در سال 2009، مهندسان اپل به نام "ياسوئو کيدا" و "پيتر ادبرگ" وارد کار شدند و يک پروپوزال رسمي براي 625 ايموجي جديد در قالب استاندارد ايجاد کردند. اين پروپوزال در سال 2010 پذيرفته شد و انقلابي را در ايموجي ها ايجاد کرد تا اين که امروزه هرگز نمي توان وجود ايموجي ها را ناديده گرفت.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره