برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
دیدنی-خواندنی

چیزهای عجیبی که تو کشورهای دیگه ممنوعه

منبع
نمناک
بروزرسانی
چیزهای عجیبی که تو کشورهای دیگه ممنوعه

نمناک/ احتمالا تا به حال با رسم هاي عجيب و غريبي در بعضي از کشور ها آشنا شده ايد که باورش براي تان سخت است اما جالب است بدانيد بعضي از چيز هاي ساده و معمولي که در کشور ما رايج است، در بعضي از کشور ها ممنوع شناخته مي شود که در ادامه قصد داريم تعدادي از آن ها را به شما معرفي کنيم.

واکر کودک
واکرها در کشور کانادا جزء ابزار ممنوعه هستند علت آن هم حفظ امنيت 100 درصدي کودکان است. اين وسايل در سال 2004 ممنوع اعلام شدند. يعني کودکان تا زماني که ياد بگيرند روي پاي خودشان بايستند، فقط بايد چهار دست و پا راه بروند.

مصرف زياد سس مايونز، کچاپ و سرکه
در فرانسه اين سه مورد در مدرسه ها بايد به صورت محدود استفاده شود که علت آن هم افزايش کيفيت رژيم بچه هاي مدرسه است. در اين قانون اعلام کردند همه سس ها از جمله سس مايونز، کچاپ و سس سرکه نبايد به صورت آزادانه در دسترس بچه ها قرار بگيرد.

چاقي
اگر در ژاپن زندگي کنيد و بين سن 40 الي 74 سال باشيد، قانوني برايتان وجود دارد که براي بعضي از شغل ها بايد دور کمرتان را اندازه بگيرند. اگر سايز دور کمر شما بيش از حد مجاز باشد، به شما رژيم مي دهند تا به وزن و لاغري مورد نظر برسيد.

جويدن آدامس
جويدن آدامس در سنگاپور در بين عموم کار غيرقانوني است. فقط بعضي از آدامس ها هستند که مجوز استفاده دارند. علت آن هم فقط بايد دستور پزشک باشد. در سنگاپور به اين موضوع به شدت اهميت مي دهند، در غير اين صورت شما را جريمه مي کنند يا حتي ممکن است به زندان هم بيفتيد.

سر و صدا
در ويکتوريا، استراليا نبايد در بعضي از زمان هاي خاص سر و صداي زيادي داشته باشيد، مخصوصاً اگر شب باشد و ديگران بخواهند بخوابند. در روز هاي جمعه نيز سر و صدا در کل روز ممنوع است.

ماهي قرمز
در رم شما اجازه خريدن ماهي قرمز نداريد و نبايد آن را داخل تنگ شيشه اي نگه داريد زيرا اين کار را يک اقدام بسيار خشن در برابر ماهي مي دانند. به علت اينکه اکسيژن را برايش محدود مي کند و حتي باعث کوري اش مي شود.

صحبت نکردن با سگ ها هنگام پياده روي
در رم يک قانون کاملاً جدي در مورد حيوان وجود دارد و آن هم اين است هنگامي که صاحبان سگ ها را به پياده روي مي برند، نبايد با آن ها صحبت کنند، در غير اين صورت بايد 700 دلار جريمه بپردازند.

ماشين سواري بدون بنزين
در آلمان شما هر زمان که بنزين تمام کنيد، بايد ماشين را متوقف کنيد و حق نداريد بدون بنزين (با بنزين کم) ماشين برانيد. همچنين هيچ کس حق ندارد در اتوبان پياده باشد، در غير اين صورت بايد بايد جريمه پرداخت کند، زيرا جان بقيه را به خطر انداخته است.

سر و صدا

در کشور استراليا شما از ايجاد صداهاي بلند منع ميشويد، به طور خاص سر و صدا در شب ممنوع است يعني زمانيکه مردم به احتمال زياد سعي مي کنند بخوابند. همچين ايجاد صداهاي بلند و آزاردهنده براي شهروندان، در تمام طول روز نيز در اين کشور ممنوع است.

کفش پاشنه بلند
از سال 2009 مردم يونان حق ندارند در هيچ مکان تاريخي کفش پاشنه بلند بپوشند زيرا آن ها عقيده دارند که کفش پاشنه بلند فشار زيادي به زمين وارد مي کند و ممکن است که هنرهاي معماري و کهن را تخريب کند.

سکه در کانادا
در کانادا، به شما اجازه نمي دهند که بيش از 25 پني براي هر بار خريد، سکه استفاده کنيد. اين قانون از سال 2013 اجرا شد.

لب خواني در کنسرت
در سال 2005، رئيس جمهور ترکمنستان براي حفظ فرهنگ واقعي موسيقي، لب خواني را ممنوع کرد. او همچنين اپرا و باله را نيز ممنوع اعلام کرد و گفت که آنها غير ضروري هستند.

انتشار پست هاي مختلف
قانون جديدي براي کپي رايت در استراليا وجود دارد و در آن غيرقانوني است که پست هاي مختلف را از قسمت هاي متفاوت کپي کرده و براي ديگران بفرستيد زيرا با انجام اين کار متن ديگري را کپي کرديد، بدون اينکه حق کپي رايت داشته باشيد.

شلوار لي آبي
در کره شمالي به شما اجازه نمي دهند که شلوار لي آبي بپوشيد و البته شلوار لي مشکي موردي ندارد. رنگ آبي در شلوار جين نماد کشور آمريکاست و به همين دليل کره شمالي اجازه نمي دهد که شهروندانش آن ها را بپوشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره