برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فرود هواپیمای تجاری در قطب جنوب برای اولین بار

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ یک فروند هواپیمای تجاری A۳۴۰ برای نخستین بار در تاریخ در قطب جنوب بر زمین نشست. بنا به گزارش ها، خلبان «کارلوس میرپوری» و خدمه همراهش سفر ۴۵۰۶ کیلومتری خود از کیپ تاون در آفریقای جنوبی را در تاریخ ۲ نوامبر آغاز کرده بودند. آن‌ها پس از ۵ ساعت پرواز در منطقه‌ای در قطب جنوب فرود آمدند.

بنا به گزارش CNN این خلبان و خدمه توسط شرکت Hi-Fly، یک شرکت هوانوردی بوتیک استخدام شده بودند. این شرکت در زمینه تعمیر و نگهداری، تدارکات و بیمه هوایی فعالیت دارد.

خلبان این پرواز می‌گوید این فرود در قطب در پی ماه‌ها تمرین برای آمادگی انجام آن میسر شد. او همچنین گفت با وجود آنکه این روز برای او و خدمه پرواز بسیار طولانی بود، اما انتظار حضور در چنین رویداد تاریخی آن‌ها را با انگیزه نگه داشت. خلبان میرپوری افزود این سفر با وجود آمادگی قبلی، اضطراب و ترس به همراه داشت. این سفر توسط شرکت Wolf Fang، صاحب یک استراحتگاه تفریحی لوکس در قطب جنوب ترتیب داده شد.

قبل از فرود، یک باند ۱۰ هزار فوتی موقت در قطب جنوب ایجاد شده بود. این اقدام برای اطمینان از اینکه ایرباس دارای فضای کافی برای فرود بدون خطر لغزش خواهد بود انجام شد. خلبان میرپوری در این باره گفت: «ما یک فرود بدون حادثه را تجربه کردیم و هواپیما دقیقا طبق برنامه عمل کرد. وقتی به سرعت تاکسی رسیدیم، من می‌توانستم صدای تشویق خدمه را از داخل کابین بشنوم. ما خوشحال بودیم، چون به هر حال در حال نوشتن تاریخ بودیم.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar