برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فعالیت سامانه بارشی در تهران شدت می‌گیرد؛ آماده‌باش مدیریت بحران

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
فعالیت سامانه بارشی در تهران شدت می‌گیرد؛ آماده‌باش مدیریت بحران

صدا و سیما/ مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر صدور هشدار نارنجی در آماده باش کامل است.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها از عصر امروز سوم اردیبهشت آغاز و تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
یزدی مهر، درباره احتمال سیلابی شدن رودخانه ها در شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، شمال تهران، پردیس و امامزاده داوود هشدار داد.
وی با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی پیش بینی شده است، گفت: به همه شهروندان و ساکنان نیمه شمالی و غربی استان تهران هشدار می‌دهیم از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: با توجه به پیش بینی احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات، شهروندان از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها بپرهیزید.
وی همچنین گفت: با توجه به پیش بینی وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد و ضروری است که استحکام و ایمنی سازه‌های موقت و تجهیزات بررسی شود.
یزدی مهر به احتمال لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها وجود دارد.

آخرین خبر تهران در اینستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran