برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تقویت بارندگی‌ها در هرمزگان؛ هشدار هواشناسی صادر شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تقویت بارندگی‌ها در هرمزگان؛ هشدار هواشناسی صادر شد

ایرنا/ کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: ناپایداری‌های جوی و دریایی در نقاطی از استان طی روز جاری با تأثیر سامانه همرفتی تقویت شده و تا روزهای پایانی هفته جاری تداوم خواهد داشت.

مجتبی حمزه‌نژاد، کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: آسمان استان (امروز سه‌شنبه) در بخشی از نقاط ابری و در بعضی ساعات به‌ویژه ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط شمالی، مرکزی، غربی و شرقی استان رگبار موقتی باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد و در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز محتمل خواهد بود.
کارشناس هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعد از ظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهد بود.
حمزه‌نژاد ادامه داد: همچنین شدت باد در ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیز قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید که توصیه می‌شود شناورهای سبک احتیاط کرده و در ساعات بعد از ظهر و شب از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.
وی گفت: سامانه همرفتی تا روز پنجشنبه طی ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی به‌ویژه در منطقه حاجی‌آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.
به لحاظ دمایی نیز روز سه‌شنبه از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
بر همین اساس، هواشناسی هرمزگان برای امروز سه‌شنبه تا پنجشنبه این هفته برای ساعات بعد از ظهر و شب در مناطق مختلف این استان، هشدار رعد و برق و باران شدید صادر کرد. 



آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today