برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نیروگاه شهید مفتح همدان آماده تامین برق در فصل تابستان شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نیروگاه شهید مفتح همدان آماده تامین برق در فصل تابستان شد

ایرنا/ مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: با انجام مراحل تعمیرات هر چهار واحد تولیدی نیروگاه شهید مفتح، این نیروگاه یک‌هزار مگاواتی با همه توان آماده تامین برق در اوج مصرف فصل تابستان شد.

عبدالمجید دیناروند، مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است.
وی اظهار کرد: نیروگاه کلاس اف با بهره‌وری ۶۵ درصد، به‌روزترین و تازه‌ترین نسل نیروگاه‌های برقی ایران است و امسال در کشور بومی‌سازی می‌شود.
دیناروند تصریح کرد: نیروگاه برق شهید مفتح با بهره‌وری ۳۹ درصد توسط تولید کننده ژاپنی ۳۰ سال پیش تحویل ما داده شد و اکنون پس از گذشته سه دهه با بهره‌وری ۳۸ درصدی در مدار بهره‌برداری قرار دارد.
وی تاکید کرد: عمر نیروگاه‌های ژاپنی ۲۵ سال است و خود ژاپنی‌ها هم نگهداری این نیروگاه را تحسین برانگیز عنوان کردند.
مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان افزود: قطعات این نوع نیروگاه‌ها انحصار کشور ژاپن است اما مهندسان ما همه تجهیزات را بومی سازی کرده‌اند و در بازدیدی که ژاپنی‌ها سال گذشته از نیروگاه داشتند، نگه داشت نیروگاه رو تحسین کردند.
وی ادامه داد: همکاران نیروگاه دستگاهی با عنوان توربینوسکوپی ساخته اند که با نفوذ از یک حفره به داخل توربین، ایرادات احتمالی را قبل از باز کرد توربین، بررسی می‌کند.
دیناروند تاکید کرد: تامین برق خانگی و صنعتی اولویت نخست ما است و تلاش داریم با مدیریت مصرف در روزهای مختلف سال، تولید و مصرف را به صورت متوازن مدیریت کنیم.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today