برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش خاموشی مشترکین برق خراسان جنوبی به ۸۰ دقیقه در سال

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
کاهش خاموشی مشترکین برق خراسان جنوبی به ۸۰ دقیقه در سال

صدا و سیما/ اجرای طرح‌های مدیریت برق در خراسان جنوبی، خاموشی مشترکان را طی دو سال گذشته به ۸۰ دقیقه در سال کاهش داده است.

مهدی دادگر، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی اظهار کرد: شاخص‌های مقایسه‌ای میزان متوسط خاموشی مشترکین در استان نشان می‌دهد که خراسان جنوبی با کاهش خاموشی‌های مشترکان به ۸۰ دقیقه در سال، در مقایسه با میانگین کشوری در رتبه سوم قرار دارد.

وی افزود: در ۲.۵ سال اخیر، کاهش خاموشی‌ها به رغم افزایش انرژی تولیدی تحویلی به مشترکین بوده است به طوری که در تمام صنایع، انرژی مصرفی افزایش یافته و در این دوره رکورد‌های جهانی در تولید محصولاتی نظیر فولاد به دست آمده که این نتیجه، بیانگر تلاش دولت خدمتگزار است.

وی همچنین با اشاره به گذر از دوره‌ی اوج بار با کمترین اعمال خاموشی در این مدت در خراسان جنوبی گفت: در پی خاموشی‌های گسترده ناشی از ناترازی تولید ومصرف برق در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ (قبل از دولت سیزدهم)، ۱۰۰ اقدام پیشگیری از خاموشی برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰ اقدام برای ۱۴۰۲ در حوزه تولید، انتقال و مصرف و جلب مشارکت مردمی، تعریف و اجرا شد که با اجرای آن، گذر از دوره اوج بار در تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با کمترین اعمال خاموشی و کمترین نارضایتی برای مشترکین انجام شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: برای کاهش خاموشی‌ها در تابستان ۱۴۰۳ نیز ۱۸۰ برنامه تعریف شده که امیدواریم با همکاری مشترکین برق استان و کشور، گذر موفق از دوره اوج بار ۱۴۰۳ محقق شود.

دادگر گفت: با اجرای پروژه‌های برق در طول ۲.۵ سال اخیر، در حوزه کاهش تلفات نیز، میزان تلفات انرژی در شبکه‌های برق استان به ۷ درصد کاهش یافت که علیرغم پراکندگی بسیار بالای شبکه و مشترکین در استان، رتبه مناسبی را در کشور داریم.

 

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today