نماد آخرین خبر

باران و تگرگ آسمان قزوین را فرا می‌گیرد

منبع
ايمنا
بروزرسانی
باران و تگرگ آسمان قزوین را فرا می‌گیرد

ایمنا/ مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد خبر داد و گفت: از اواخر وقت امروز (سه‌شنبه) تا اواخر وقت پنج‌شنبه ۱۷ خرداد شاهد بارش باران با احتمال باریدن تگرگ در کل استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار زرد هواشناسی شماره ۱۰ مرکز پیش‌بینی هواشناسی در امسال خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از اواخر وقت امروز (سه‌شنبه) تا اواخر وقت پنج‌شنبه هفدهم خرداد شاهد بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال باریدن تگرگ در کل استان خواهیم بود.
وی با اشاره به کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها ناشی از بارش باران و تگرگ افزود: رعایت احتیاط لازم و نکات ایمنی در رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری به همه رانندگان ترددکننده در محورهای مواصلاتی استان توصیه می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود، گفت: به همین خاطر کلیه افراد باید از اتراق در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی
شیخ‌الملوکی از احتمال بالای وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: همچنین احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سبک وجود دارد و به همین خاطر مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی به سرعت صورت بگیرد.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به بارش باران، تگرگ و وزش شدید بادهای لحظه‌ای مردم باید از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه در ابنیه و نقاط مرتفع خودداری کنند و در ضمن بخش‌های خدمات شهری و راهداری هم باید تمهیدات لازم درباره این شرایط را اتخاذ کنند.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today