logo

کشت پسته در ۴۵۵ هکتار از اراضی ماهنشان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
کشت پسته در ۴۵۵ هکتار از اراضی ماهنشان

صدا و سیما/ معاون جهاد کشاورزی ماهنشان گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی مستعد کشت پسته در این شهرستان وجود دارد که ۴۵۵ هکتار آن به زیر کشت این محصول رفته است.

حسینی، معاون جهاد کشاورزی ماهنشان با بیان اینکه شهرستان ماهنشان از لحاظ آب و هوا شرایط مناسبی برای کشت پسته دارد، گفت: ارقام پسته کشت شده در ماهنشان شامل احمدآقایی، اکبری، کله‌قوچی و قزوینی است.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی از پسته کاران، ادامه داد: معرفی نهالستان‌های مجاز در استان، تخصیص یارانه پیوند پسته، معرفی پیوندکار مجرب و معرفی تهیه پیوندک از جمله اقدامات انجام شده توسط جهاد کشاورزی ماهنشان است.

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان افزود: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات نحوه کاشت، تغذیه و نحوه پیوندزنی نیز جزو خدمات ارائه شده به کشاورزان در زمینه کشت محصول پسته است.

وی با تأکید بر اینکه محصول پسته تولید شده در ماهنشان از نظر کیفی قابل مقایسه با پسته تولیدی استان‌های دیگر است، گفت: برخی از ارقام محصول تولیدی پسته شهرستان از نظر کیفی بهتر از سایر استان‌ها نیز هست.

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان افزود: محصولات پسته تولید این شهرستان علاوه بر تأمین نیاز استان زنجان به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today