logo

آبرسانی به مجتمع جکیگور راسک نیازمند ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آبرسانی به مجتمع جکیگور راسک نیازمند ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است

ایرنا/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با وجود عدم تخصیص اعتبار و بدهی ۲۰ میلیارد ریالی این شرکت به پیمانکاران، اصلاح خط انتقال اصلی روستای جکیگور، توسعه شبکه توزیع به طول چهار کیلومتر و حفر یک حلقه چاه انجام شده است.

علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان پیرامون مشکل آب آشامیدنی اهالی مجتمع روستایی جکیگور در راسک بیان کرد: برای آبرسانی به مجتمع، مبلغ ۸۰ میلیارد ریال نیاز است که با تصویب و ابلاغ این اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان حل مشکل آب آشامیدنی اهالی سرعت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه اعتباری برای رفع نارسایی‌ها و مشکلات پروژه اختصاص داده نشده است، افزود: مجتمع روستایی جکیگور از توابع راسک، از یک حلقه چاه در دشت پیشین به ظرفیت ۲۵ لیتر در ثانیه تامین آب می‌شود که با توجه به افزایش جمعیت دیگر جوابگوی نیاز مردم نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این طرح در سال ۸۸-۸۷ تکمیل و به بهره‌برداری رسیده، افزود: به منظور حل مشکل این شرکت در سال گذشته اصلاح خط انتقال در بستر رودخانه سرباز به طول ۵۰۰ متر را به دلیل فرسودگی و هدر رفت آب در اولویت کاری قرار داد.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت تامین آب با حفر یک حلقه چاه جدید در دشت پیشین و اجرای خط برق را از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت اعلام کرد و افزود: همچنین لوله موردنیاز برای اتصال به خط اصلی خریداری شده و در مرحله شروع عملیات اجرایی است.
قاسمی با بیان اینکه چهار کیلومتر توسعه شبکه در سطح روستا نیز اجرا شده که در مرحله اتصال به خطوط قرار دارد، تاکید کرد: با تجهیز و وارد مدار شدن چاه جدید و افزایش ظرفیت تامین و انتقال آب تنش آبی روستا مرتفع شود.
وی گفت: در سالجاری هیچ گونه اعتباری به پروژه اختصاص داده نشده و مطالبات پیمانکاران و تولید کننده‌گان حدود ۲۰ میلیارد ریال است.

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today