logo

پنج محل عرضه دام در بجنورد معرفی شد

منبع
فارس
بروزرسانی
پنج محل عرضه دام در بجنورد معرفی شد

فارس/ مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: میدان دام کشتارگاه قدیم، کشتارگاه صنعتی، میدان رسالت، ضلع جنوب پایانه مسافربری و چهارراه امام علی(ع) نقاطی است که برای عرضه دام زنده تعیین شده است.

فرزادی، مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد اظهار کرد: میدان دام کشتارگاه قدیم، کشتارگاه صنعتی، میدان رسالت، ضلع جنوب پایانه مسافربری و چهارراه امام علی (ع) نقاطی است که برای عرضه دام زنده تعیین شده و همکاران شهرداری در اجراییات و حتی پلیس ساختمان نسبت به نظارت و ممانعت از خرید و فروش دام در خارج نقاط تعیین شده اقدام می‌کنند.

وی گفت: همچنین خرید و فروش پوست در میدان کارگر و چهارراه خوشی انجام می‌شود و به منظور مدیریت جلوگیری از نشر آلودگی، افراد موظف هستند حتما پوست خریداری شده را در وانت بار قرار بدهند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد افزود: کلیه همکاران سازمان پسماند نیز نسبت به شستشوی معابر با اولویت محلات سنی نشین که بیشترین آمار قربانی دام در عید قربان دارند، انجام خواهد گرفت.

وی همچنین به جانمایی مخازن زباله در محلاتی که بیشترین آمار ذبح در سال گذشته داشتند ازجمله فرودگاه، جوادیه، نیروگاه و خیابان نشاط در ضلع شمال پارک شهربازی خبرداد و بیان داشت: مخازن به منظور انتقال آسان امحا و احشای دام جانمایی می‌شود و همکاران سازمان پسماند به تخلیه، شستشو و نظافت محوطه پیرامون محل ذبح دام اقدام می‌کنند.

فرزادی گفت: به منظور تایید سلامت دام، کارشناس دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی حضوردارند و فعالیت کشتارگاه صنعتی تا زمان مراجعه شهروندان ادامه خواهد داشت.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: همچنین تلفن ۱۵۱۲ شبکه دامپزشکی نیز برای تماس شهروندان درجهت اخذ تایید سلامت دام در طول روز عید قربان فعال است.

وی ضرورت رعایت بهداشت عمومی را به مشارکت فعال شهروندان وابسته دانست و افزود: قرار است به منظور اطلاع‌رسانی عمومی، در همکاری با شبکه دامپزشکی نیز  بنرهایی با محتوای بهداشتی در سطح شهر نصب شود.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today